Det følgende bliver en blog over mine kampe i Border Town Burning kampagnen. Jeg havde min første Mordheim kamp for mange år siden og har altid været glad for settingen. Så nu hvor det er kommet tilbage for alvor så skal man da være med.
Spørgsmålet er så hvad skal man spille? Jeg har opdelt det i to overordnede grupperinger: Contenders (dem jeg hælder mest til at spille) og Outsiders (dem der frister)
Contenders:
Oldies, but goldies (Middenheim Mercenary Band)
Objective: The Lure of Fortune

Mit første warband var mine Middenheimers og har spillet dem I et utal af kampe hen over flere kampagner. Jeg har virkelig holdt af deres ”in your face” måde at spille på med den forhøjede styrke på helte og en god mængde to håndsvåben.
Pros:
Jeg kender dem, jeg ved hvordan de skal spilles og hvad der er warbandets styrker og svagheder.
Cons:
Jeg kender dem og har spillet dem til hudløshed.
In used condition (Restless Dead Band)
Objective: The Silent Threat

Den her er mest fordi jeg har nogle super fede undead modeler jeg aldrig har fået brugt i Richter’s Cursed Company og dette ville være en god grund til at spille med dem.
Pro:
Har super fede figurer til det, er en helt anden spille stil og der er en del magi. Man har fear over hele linjen og der kan ligges en del pres på ved at udøde er lidt svære at tage ud.
Cons:
Er en noget anden spillestil, man kan ikke ”run” og det et finde rare items er noget kun af en udfordring
The Cleansing Flame (Witchhunter Warband)
Objective: The Damned Shall Burn!

Lige nu er det Witchhunters der fører. Har altid gerne ville spillet et Witchhunter warband, da Witchhunters og Sigmar præster er nogle af mine favoritter i warhammer. Kombineret med at jeg har nogle ganske fede figurer til det også gør at det er ret fristende at spille dem. Såfremt at det bliver dem bliver tilgangen Puritan, dvs. ikke noget med at benytte Chaos artefakterne, etc og ingen nåde overfor heretics, etc.
Pro:
Har en del til fælles med et merc warband i spillestil så grundprincipperne er det samme. Har nogle alternative evner der giver en del alsidighed. Flagellanter…
Cons:
Long range shooting er ikke noget der gøres så meget i. Der er en skrøbelighed over banden på visse punkter.
Outsiders:
Lure of the North (Marauders of Chaos)
Objective: Scion of Chaos

Jeg har modellerne, og så er konceptet om at se en ubetydelig chieftain rejse sig til at blive en Champion of Chaos der brænder verden ned jo lidt fristende

Pros: Mange modeller, mange spændende ekstra regler der gør at ens warband bliver helt unikt
Cons: Har spillet meget Chaos der sidste par år i vores Escalation League.
Som sagt så er det Witchhunters der lige nu ligger i førersædet, men der er godt nok en del fristelser…