Regel udvidelse

Her kan der stilles spørgsmål til reglerne, og ændringer eller tilføjelser kan offentliggøres.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

Regel udvidelse

Indlægaf Steffen Kanstrup » 1. apr 2011 08:25

Regeludvidelse:

Som nogen af jer nok har hørt lidt om arbejder Sidste Søndags udvalget på at udvide de nuværende regler. Den endelige dato for dette projekt er ikke afgjort endnu, men vi følte at vi ville give jer en lille forsmag på reglerne på grund at det fine deltagerantal som marts spilgangen havde. Den er stadig lidt WiP, men evnerne er stort set på plads og klar til at sættes ind i systemet. Det skal også lige sige at alle andre klasser (Kriger, magiker, etc) også får en opdatering så ingen skal føle sig snydt. Hermed præsenteres MUNKEN!

Munken:

Immunitet: Pileskud
Pris: 10 MXP
Beskrivelse: Spilleren kan med sin dedikerede munke-træning gøre sin krop til en kampmaskine så effektiv, at han intuitivt kan kaste pile af sig som var det græsstrå. Dette medfører at pileskud på ingen måde påvirker spilleren.

Afvæbning
Pris: 4 MXP
Beskrivelse: Med stor øvelse kommer store kræfter. Med den rette træning bliver spilleren i stand til at bruge sin Nævekamp til afvæbning, dette foregår ved at tage fat om håndleddet på sin modstander og sige "Afvæbning". Derefter sammenlignes værdien af nævekamp for de respektive spillere, spilleren der taber skal derefter omgående slippe hvad han har i sine hænder. Denne evne kan kun bruges én gang per time.

Paralyse næve
Pris: 7 MXP
Beskrivelse: Denne evne gør spilleren i stand til at koncentrere kroppens energier i et næsten magisk angreb. Dette fungerer ved at spilleren siger "Paralyse næve" og skal derefter ramme sin modstander i torsoen for at opnå den ønskede effekt, nemlig en paralyse af modstanderen som varer i 30 sekunder, der ikke bliver brudt af skade. Dette slag giver ikke skade i sig selv, men kan dog kun bruges én gang per spilgang.

Destruktions næve
Pris: 7 MXP
Beskrivelse: Denne evne gør spilleren i stand til at koncentrere kroppens energier i et næsten magisk angreb. Dette fungerer ved at spilleren siger "Destruktions næve" og skal derefter ramme sin modstander på et hvilket som helst stykke rustning eller skjold for at opnå den ønskede effekt, nemlig en destruktion af denne rustningsdel. Ramte rustningsdele tæller som ødelagte og giver derfor ikke RP førend de er blevet repareret ved en smed. Ramte skjolde Tæller som ødelagte for bestandigt, og kan IKKE BRUGES førend de er blevet repareret af en smed.

MRP 1
Pris: 4 MXP
Beskrivelse: Spilleren modtager et permanent MRP, der træder i effekt i starten af hver spilgang, og som regenereres hver anden time.

MRP 2
Pris: 5 MXP
Beskrivelse: Spilleren modtager to permanente MRP, der træder i effekt i starten af hver spilgang, og som regenereres hver anden time.

MRP 3
Pris: 6 MXP
Beskrivelse: Spilleren modtager tre permanente MRP, der træder i effekt i starten af hver spilgang, og som regenereres hver anden time.

MRP 4
Pris: 7 MXP
Beskrivelse: Spilleren modtager fire permanente MRP, der træder i effekt i starten af hver spilgang, og som regenereres hver anden time.

MRP 5
Pris: 8 MXP
Beskrivelse: Spilleren modtager fem permanente MRP, der træder i effekt i starten af hver spilgang, og som regenereres hver anden time.

Læremester: Munk
Pris: 6 MXP
Beskrivelse: Din fantastiske træning i de asketiske veje er nået til et punkt hvor du kan lære fra dig under din egen træning. (Se de andre evner for læremester)

Legendarisk Læremester: Munk
Pris: 7 MXP
Beskrivelse: Din forståelse for disciplin og æstetik er nået til så svimlende dybder at alle der følger den dybsindiges vej kender dit navn, og du er i stand til at vejlede langt større mængder takket være din ukuelige vilje. (Se de andre evner for legendarisk læremester)

Meditation
Pris: 14 MXP
Beskrivelse: Din ukuelige vilje til at holde hovedet koldt i selv de mest pressede situationer gør dig i stand til at helbrede dig selv ved hjælp af en særdeles disciplinær meditation. Evnen fungerer på den måde at spilleren bruger 5 minutter på at meditere hvilket regenerer alle tabte HP og permanente MRP. Denne evne kan ikke bruges når spilleren er på 0 HP.

Selv-mumificering
Pris: Startevne
Beskrivelse: Du er trænet i meditation og selvdisciplin nok til at vide hvornår det er tid til at gøre det rigtige for alles bedste. Med denne evne kan du lette folkets lidelser ved at ofre dit eget helbred. Evnen kræver 3 måneders forberedelse hvor du 3 spilgange i træk altså skal spise noget der i udseende minder om græs eller bark, for at illustrere disciplin. Derudover skal du i slutningen af hver spilgang bruge 10 minutter i total stilhed for at gøre dit sind og din krop klar til sin afslutning. Såfremt du siger noget i disse 10 minutter skal du starte forfra på meditationen. Hvis du ikke mediterer eller ikke spiser "græs" e.l. mister du al forberedelse du allerede har foretaget og skal derfor starte helt forfra med de 3 måneder. Efter 3 komplette måneders forberedelse vil du mumificere dig selv, hvilket koster dig din karakter for bestandigt, men til gengæld kan du bede GM'erne om at ændre på noget. (Denne evne kunne fx være brugt til at fjerne Von Carsteins styre fra byen tidligere end ellers)

Ki kugle
Pris: 6 MXP
Beskrivelse: Spilleren kan igennem balancen i hans karma, skabe en kugle af ren ki imellem hans hænder, hvorefter at skyde denne mod fjenden. I spillet skal spilleren gøre opmærksom på denne opladning af energi i form af en eller anden vedvarende lyd eller råb som han skal holde i en 6-10 sekunder (eks. Oooooohhh, eller Ka-me-ha-me). Efter denne opladning må spilleren i et råb (stærke ord som Oshh, eller haduken kan nævnes som eksempel)skyde en enkelt energikugle mod fjenden ( gul rispose). Begge hænder skal være på risposen under hele forløbet, fra at spilleren starter på evnen, til at "kuglen" forlader spillerens hånd.

Judo-chop
Pris : 4 MXP
Beskrivelse : Igennem lang hård træning med sin egen krops styrker og svagheder, får munken indsigt i menneskelegemets funktioner, og kan derfor ved et slag det rigtige sted gøre sin modstander ukampdygtig. Med denne evne kan munken med et let slag på sin modstanders skuldre, og med råbet "JUDO-CHOP", uskadeliggøre sin modstander som var udsat for effekten bonk.

Dragens næve
Pris : 6 MXP
krav til evne : Judo-chop
Beskrivelse : Efter mange års træning af krop og sind, kender munken til menneskekroppens mest skjulte hemmeligheder, og kan med det rette slag ramme sin modstander ikke kun i legeme, men også i sjælen.
Ligesom ved ki kugle ( se evne ki kugle), kræver denne evne en opladning af kræfter som spilleren skal gøre hans omverden opmærksom på. Efter en 6-10 sekunders opladning, med dertilhørende råb, må spilleren med en klo formet hånd, let ramme en modstander på brystet( Slaget går igennem læderrustning, men ikke brynje eller plade, husk råb ved slag!). Herefter må modstanderen maks tage fem skridt, eller stå stille i 15 sekunder, derefter skal han/hun falde om som var han ramt af evnen snigemord. I perioden mellem slag og han/hun falder om må han/hun dog stadig kæmp som normalt.

Vilje- patron (Mind-bullet)
Pris : 12 MXP
krav til evne : Ki kugle
Beskrivelse : Ved at koncentrere hans vilje i sin fingerspids, kan munken ved tankens kraft alene, sende et skud af ren ki mod en udvalgt modstander.
Reglerne for denne evne er de samme som reglerne for brug og skud af krudtvåben. Op til brug af evnen, skal spilleren søge øjenkontakt til den person han/hun vil ramme. Derefter skal munken spille at han/hun samler en vis mængde ki i en eller to fingerspidser på samme hånd. Munken peger derefter på sin modstander, og signalerer igennem overbevisende fakter at han/hun skyder sin ki-kugle af. Modstanderen skal derefter reagerer som var han/hun ramt af et krudtvåben. ( skuddet går igennem rustning, spilleren mister 3 hp, og skal falde om. Hvis spilleren har mere i liv, må han/hun rejse sig igen og spille derefter).

Indre kontrol
Pris : 6 MXP
Beskrivelse: Spilleren kan igennem kontrollen af sin egen krop og igennem lange meditioner, gøre sig modstandsdygtig til gifte som normalt ville skade utrænede mennesker. Med denne evne får munken de samme evner som havde han/hun evnen Jern-mave.

Sind over krop
Pris : 6 MXP
Beskrivelse: Efter flere års træning i viljens kraft, kan munken distancere sig fra alt slags smerte, og ignorerer ellers ulidelige forhold. Denne evne giver munken de samme evner som havde han/hun evnen Jern-vilje. Derudover må spilleren vælge at spillet let på at blive ramt af elementskade ( risposer :sort,gul, rød, blå).

De 9000 Viljers Kraft
Pris : 14 MXP
krav til evnen : Alle andre munkeevner
Beskrivelse : Med denne evne har munken opnået fuldt kontrol over krop og sind, og fået indsigt i livets mysterier. Munken kan se altings ki flyde igennem verden som var han/hun en fisk i en oplyst flod af energi og karma.
Spilleren skal stå på ét sted, og efter bedste evne drage en cirkel på ca 1,5 meters radius omkring sig i jorden, og i den tegne det kendte "Yin og yang" tegn. Herefter må munken så længe han/hun står inde i cirklen parerer alle slag med hænderne uden af få skade, og må efter egen valg bruge en lært kampevne på den angribende med det samme( fx. Ki-kugle må dermed bruges med det samme ). Hvis den angribende er en bueskytte må munken tage pilen op hvis han kan nå den, og kaste den mod den angribende eller en anden spiller, som derefter skal reagere på pilen som var den skudt fra en bue. Hvis fjenden kaster med magi ( i form af risposer) må munken tage denne op hvis han kan nå den, og kaste den mod den angribende, eller en anden spiller.
Steffen Kanstrup
 
Indlæg: 494
Tilmeldt: 31. mar 2009 21:48

Re: Regel udvidelse

Indlægaf Michael G. Nielsen » 1. apr 2011 08:48

Sejt.

Jeg antager at det er en Nippon eller Cathay agtig munk og ikke en sigmaritisk munk? Det er herligt at få nogle andre kulturer ind end kejserriget* jf. debatten på krigslive forum.

Jeg skal helt klart lære afvæbning, så må lige finde en munk. Starter arrangørne med at sætte en munke-læremester i spil?

* Troels Palm og Kristoffer Topp har forresten fået lov af rollespilsfabrikkens bestyrelse til at afholde krigslive 8 i efteråret. Budgettet er godkendt, så denne her gang ruinere de ikke sig selv! Kislev og orks mod Kurgan. Det lyder sq lidt fjollet i min bog at orker og kislev skal holde sammen. Det kan selvfølgelig godt lade sig gøre, men de må have misforstået mig og Thorup da vi snakkede om det på krigslive forum. Aprilsnar! Hi hi hi. Cr*p, ingen så den :(
Senest rettet af Michael G. Nielsen 1. apr 2011 13:30, rettet i alt 1 gang.
Michael G. Nielsen
 
Indlæg: 474
Tilmeldt: 4. feb 2010 08:47
Geografisk sted: København

Re: Regel udvidelse

Indlægaf mathias flohr » 1. apr 2011 09:50

Jeg kan se at dette klasseforslag kom idag, 1. april?
-Luka Reissen, Shallyabroder
-Matheus Litteratus, Afrejst Lovpræst
mathias flohr
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27. maj 2010 18:18

Re: Regel udvidelse

Indlægaf Michael G. Nielsen » 1. apr 2011 10:27

I spillet skal spilleren gøre opmærksom på denne opladning af energi i form af en eller anden vedvarende lyd eller råb som han skal holde i en 6-10 sekunder (eks. Oooooohhh, eller Ka-me-ha-me).

Det her er alt for sjovt.
Michael G. Nielsen
 
Indlæg: 474
Tilmeldt: 4. feb 2010 08:47
Geografisk sted: København

Re: Regel udvidelse

Indlægaf Thomas Aagaard » 1. apr 2011 22:01

I ca. 10 sekunder der nåede jeg at tænke "er de da blevet komplet tosset????"

Til mit forsvar så har jeg ikke sovet i 36timer... og er derfor lidt træt. (og har iøvrigt hverken hørt eller set forsøg på aprilsnar i dag)
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 3. feb 2010 19:52
Geografisk sted: Århus

Re: Regel udvidelse

Indlægaf Steffen Kanstrup » 1. apr 2011 22:23

Succes :D

Jeg håber at folk har nydt vores lille tekst, vi har ihvertfald nydt at lave den :)

Og så kan vi løfte sløret for at der arbejdes på en udvidelse, men der er ingen tidshorrisont på en færdiggørelse. Hellere få det gjort ordenligt end at komme med noget der gør tingene værre.
Steffen Kanstrup
 
Indlæg: 494
Tilmeldt: 31. mar 2009 21:48

Re: Regel udvidelse

Indlægaf Steffen Kanstrup » 2. apr 2011 00:21

@Migal

Jeg overvejede om jeg skulle bide på, men så vandt min fornuft at det blev lidt for urealistisk da du skrev Kislev og orker på samme side ;)
Steffen Kanstrup
 
Indlæg: 494
Tilmeldt: 31. mar 2009 21:48


Tilbage til Regelspørgsmål

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron