Kan karakter komme tilbage?

Forum for liverollespilskampagnen Sidste Søndag.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

Kan karakter komme tilbage?

Indlægaf Mads Johansen » 28. feb 2011 10:34

Hej folkens

Ville lige høre om det var muligt at komme tilbage med sin gamle karakter, hvis nu man skal spille en anden i et par måneder?

/Mads
~ Sidste Søndag ARRANGØR - Smeden Tomas Galgenkopf
Mads Johansen

Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Kan karakter komme tilbage?

Indlægaf Michael G. Nielsen » 28. feb 2011 10:39

Jeg gør det rimeligt ofte. Det opretholder min interesse at jeg kan spille noget nyt i perioder.

Jeg ved ikke helt om det er i orden med reglerne, men så længe man ikke udnytter det på en måde der gør det nederen for andre spillere. (Eksempelvis tager begge karakterark med og sætte XP på dem for hver gang)

Nogle ting jeg mener man skal gøre for at kunne ændre karakter:
1. have et markant anderledes kostume.
2. Have en markant anderledes rolle.
Michael G. Nielsen

Geografisk sted: København

Indlægaf Mads Johansen » 28. feb 2011 11:19

Fair nok :)
De to roller jeg "bytter med" så at sige, er det man kan kalde for MEGET forskellige! Så det burde ikke være noget problem så? ;)
Awesome. Jeg takker for svaret
Mads Johansen

Indlægaf Søren Hammer » 28. feb 2011 17:39

Fuldstændig enig - Men er ret sikker på at man ifølge reglerne, officielt, ikke må - Men har dog stadig min norskaner liggende, just in case xD
Søren Hammer

Indlægaf Thomas Aagaard » 28. feb 2011 19:14

fra reglerne side 62
Alle spillere til Sidste Søndag har præcis én karakter. Det er altså ikke muligt at have mere end en karakter under nogen omstændigheder. Hvis du laver en ny karakter, skal den gamle karakter smides ud. Der gælder ingen undtagelser under nogen omstændigheder.

Jeg har dog reelt to forskellige roller jeg har spillet inden for de sidste par år.
Div Stirlandske soldater som jeg normalt spiller og så fra tid til anden så lufter jeg mit bretoner grej.
(næsten et år siden jeg sidst luftede det)
Det skal dog nævnes at ingen af dem har xp, så jeg laver blot en ny rolle når jeg vælge at skifte.
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Michael G. Nielsen » 1. mar 2011 08:26

Nå ja, det var åbenbart ikke i orden med reglerne.

Jeg synes ikke jeg ødelægger noget for andre spillere ved at bryde den regel, så jeg fortsætter bare.

Hvis reglen er der for at undgå karakterark snyd, synes jeg den har sin berettigelse... men ellers kan ejg ikke lige se ideen med den.

Jeg regner lidt med at den er der med et formål. Jeg kan ikke lige se hvad det sku være.
Michael G. Nielsen

Indlægaf Søren Hammer » 1. mar 2011 08:38

jeg vil tro at, ud over at undgå snyd, så jeg at grunden til man ikke må have mere end en, er at man gerne undgår at der er spillere der løber rundt og skifter mellem karakterer fra spilgang til spilgang, og måske ikke vil have spillere med 3-4 karakterer fordi det gør spillet rodet. Og jeg tror også at reglen mest er henvendt til yngre spillere som jo nok er dem der ville udnytte systemet mest, hvis det var muligt.

Kort sagt - Jeg synes ikke der er nogen grund til reglen, hvis folk kan sørge for at spille en karakter længere tid af gangen inden de skifter tilbage ;P
Søren Hammer

Indlægaf Michael G. Nielsen » 1. mar 2011 08:40

Jeg synes da det er fint at skifte fra spilgang til spilgang. Det kan jeg ikke se problemet i.
Michael G. Nielsen

Indlægaf Kåre M. Kjær » 1. mar 2011 09:44

Reglen er lavet primært for at forhindre snyd og sekundært fordi der var en masse folk der skiftede roller hele tiden, og det gav manglende kontinuitet. Så prisen for at skifte hele tiden er en ny rolle.

Hvad angår at bryde reglen vil jeg anbefale at kontakte arrangørerne og få deres accept. Uanset hvad man synes om en regel synes jeg ikke det er helt fair at bryde den uden i det mindste at gøre opmærksom på det.
Webmaster
Næstformand
I den Mørke Skov... en blog omkring liverollespil og sådan noget
Kåre M. Kjær
Administrator

Geografisk sted: Aalborg, Danmark

Indlægaf Søren Hammer » 1. mar 2011 13:59

Så vidt jeg husker blev der snakket med Yvonne om det da mig, flohr og mogens stoppede vores norscanere, og hun havde vidst intet problem med at vi gemte vores karakterark og kom tilbage engang med de karakterer engang (Men det er ikek mig der har snakket med hende, og nu er det jo også anden person på posten) men ja, vil også mene at man skal have accept på det inden man begynder at bryde regler - Nok ikke fordi det har den store konsekvens, men fordi det er høfligt, og godt at sikre sig at man ikke lige får fingrene i klemme xP
Søren Hammer

Indlægaf Mogens Larsen » 1. mar 2011 21:37

Det er rigtigt, hvad Søren siger. Da vi besluttede os for at prøve noget andet end Norscanere (som vi jo havde spillet i... 1,5 år? Eller mere, måske) til fordel for nogle roller, der gav os mulighed for at lave noget andet end hele tiden at skulle bestyre len osv. Fx har Flohr og jeg flere gange været NPC siden, hvilket jeg i hvert fald var glad for at kunne få lov til, da det gav mig et frisk pust til rollespil.
Men ja, vi snakkede med Yvonne om det. Vi spurgte pænt om ikke godt vi måtte gemme vores karakterark og hive dem frem igen engang. Planen var nemlig at vores karakterer ville forlade Nebelheim og vende tilbage engang om lang tid (vi tænker lidt på næste vinter, når den første sne falder. Tror jeg. Måske.). Så vi ville ikke komme til at bruge vores norscanere i langt over et år, og Yvonne gav os derfor lov.

Ved dog ikke lige om denne accept stadig er gældende, da der er nye kræfter på banen :P
Mogens Larsen

Indlægaf Thomas Aagaard » 1. mar 2011 22:26

At I i en lang periode spiller noget andet og så finder de gamle roller frem er jo, som kåre skriver, ikke et problem.

Problemet er hvis folk skifter hele tiden og specielt hvis der ikke samtidigt skiftes ud i ens tøj.
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Mads Johansen » 2. mar 2011 07:49

Godt så :)
Tak skal i ha for svar folkens
For en go' ordens skyld vil jeg lige høre gm'erne om det er iorden ;)
Mads Johansen

Tilbage til Sidste Søndag