Roller

Forum til diskussion og koordinering af fællestur til Vogternes Fest.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

Roller

Indlægaf Steffen Kanstrup » 14. mar 2012 23:10

Denne tråd er til at beskrive ens rolle og dertilhørende baggrundshistorie.

Arrangørerne ser gerne at det indholder følgende:
Ingame navn
Alder
Gruppe/familie
Religion
Tilhørsforhold til byen
Erhverv
Baggrundshistorie
Plot ideer/ønsker
Steffen Kanstrup

Re: Roller

Indlægaf Steffen Kanstrup » 14. mar 2012 23:11

*Reserveret til Fader Eidelmann*
Steffen Kanstrup

Indlægaf Marcus Bach » 15. mar 2012 00:08

Ingame navn: Broder Ackermann
Alder: 30
Gruppe/familie:
Religion: Sigmar
Tilhørsforhold til byen: Ny ankommen(?)
Erhverv: Præst
Baggrundshistorie: ((Jeg vil ikke lukke min baggrunds historie helt endnu, da jeg vil mene at de fleste af os skal have "flettet" den sammen, på en måde))
-Men jeg har tænkt mig noget i stil med, at jeg plejede at være en omvandrende præst i Kejseriget, som tjekkede op på at alt var som det skulle være (inquisitor'ish?). Meddelelser kom frem at Sylvanien var hårdt ramt uddøde og at byerne der omkring havde brug for assistance. Jeg ledte en bataljon af kejserlige soldater fra Altdorf og bevægede mig syd på ind i kampen mod de uddøde i Sigmars navn. - Imens krigen stod på, har jeg så fået kontakt til diverse præster dernede fra, hvor ved (en af os) fik et syn omkring denne her Ridder, som skulle vinde en turnering i Sigmars navn. En tilfælde Ridder drager igennem Sylvaniens Nordlige grænser, som passer perfekt på det syn en af os har fået. Da de uddøde er slået tilbage og atter har lagt sig i sine grave, beslutter vi at ekskotere denne Ridder til turneringen sammen med hans følge af soldater, så Sigmars ønske kan blive udført til punkt og prikke.
((Som sagt, det are et udkast fra en idé jeg har. Ellers må vi flette historien sammen på en anden måde.))
Plot ideer/ønsker: Kranier til tronen!... Eller noget mindre barsk ;)
Med venlig hilsen
Marcus Bach

TRoA - The Realm of Adventurers
NPC Sidste Søndag

A'kastin - Fantasiens Hersker
Arrangør - Sommerscenariet
www.akastin.dk
Brugeravatar
Marcus Bach

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Mads Johansen » 15. mar 2012 09:51

Ingame navn: Volkrad Todenjäger

Alder: 23 år

Gruppe/familie: Rådgiver til Ridderen og hans folk.

Religion: Mórr

Tilhørsforhold til byen: Rejsende og på jagt efter udøde

Erhverv: Templar af Den Sorte Garde

Baggrundshistorie:

I en tidlig alder er Volkrad tvunget i Morr kultens klostre, for at sidde og læse de tunge støvede bøger, bag de tykke klostermure. men hurtigt får han løsrevet sig sin mesters strenge disciplin og melder sig hos kultens få militære regimenter og bliver trænet op til at kunne kæmpe samen med Den Sorte Garde (Black guard).
Efter at have formået at overlever de mange år i garden, går han fra at være en simpel rytter til at blive slået til tempelridder af garden, og bliver sendt af sted på egne veje for at rådgive det sylvanske regiment "Nebelheims Garde" ledt af Sigismund Volker von Burkhart.

Plot ideer/ønsker:
Masser af religiøst "konfliktspil". Formålet med rollen er at skabe paranoia i regimentet og snakke en MASSE om døden og gøre soldaterne utrygge, men samtidig formå at holde moralen høj i kamp for at sikre at soldaterne kommer sikkert til Morrs rige.
Senest rettet af Mads Johansen 27. mar 2012 09:00, rettet i alt 8 gange.
~ Sidste Søndag ARRANGØR - Smeden Tomas Galgenkopf
Mads Johansen

Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlægaf Thomas Aagaard » 15. mar 2012 12:53

oh, Todbringer familien er valgrenerne af Middenheim... Måske ikke optimalt at bruge det navn...
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Mads Johansen » 15. mar 2012 13:41

God damnit! -.-

Det var ellers et så flot navn...
Må i tænkebox igen
Mads Johansen

Indlægaf Steffen Kanstrup » 15. mar 2012 13:46

Hvad med Todenjäger?
Steffen Kanstrup

Indlægaf Mads Johansen » 15. mar 2012 13:54

HAPS! Den tog jeg lige :D
Tusind tak Steffen
Mads Johansen

Indlægaf Mikkel Lund Bech » 15. mar 2012 20:29

Ingame navn: Grimmel aus Tempelhoffer
Alder: 31 år
Gruppe/familie:
Religion: Sigmar
Tilhørsforhold til byen: løjtnant i ridderens regiment som er nytilkomne til byen.
Erhverv: løjtnant
Baggrundshistorie:
Af bitter erfaring har Grimmel forsvaret den sylvanske by Templehof, og formået at kæmpe sig op ad rangstigen til løjtnant titlen for Ridderens garde. Igennem sin lange militære karriere har Grimmel tjent under mange forskellige kommandoer og kejserlige faktioner, heriblandt stirlandske provinsregimenter og enkelte officer stillinger i Sylvanske milits enheder.
Nu leder han sammen med ridderen den sylvanske garde med hård hånd, og formår lede de fleste soldater sikkert igennem kampens hede.

Plot ideer/ønsker *Tilgår*
Senest rettet af Mikkel Lund Bech 31. mar 2012 11:19, rettet i alt 1 gang.
Mikkel Lund Bech

Indlægaf Martin W. Andersen » 16. mar 2012 15:11

Ingame navn - Broder Augustus Faust

Alder - Sidst i 30'erne

Gruppe/familie - ...?

Religion - Sigmar

Tilhørsforhold til byen - Jeg kommer for at rense ud i den ondskab der lurer i byen!

Erhverv - Præst af sølvhammerens orden

Baggrundshistorie - Broder Faust er en mand af den gamle skole og en mand, som hellere lader en mand ligge hvis han kan redde to.
Broder Faust har i lang tid prøvet at få sig en lærling, så han kan komme højere op i rang listen, og blive fader af sølvhammerenes orden. En dag mens han beder en bøn til Sigmar, kommer der et sende bud med en besked om at hans order endelig er kommet igennem og at en lærling er på vej med eskorte til ham, og at han mødes med dem (det sted hvor gruppen nu ender med at blive samlet) Broder Faust går til den øverste af fra det tempel han lever i Fader Hemsom, for at bringe ham den gode nyhed og for at spørger hvorfor han skal drage ud og hente sin nye lærlig istedet for at hun kommer til ham. Fader Hemsom forklare ham situationen. Broder Faust pakker sine ting og drager ud for at gøre hans job! Nemlig at rense ud i det unævnelige! Men broder Faust tænker hele tiden på de muligheder han får, når han nu bliver fader.
Efter et par dage kommer han til møde stedet, hvor han møder en stor gruppe af sigmar præster og en adlsherre og hans folk.
Længere nede af vejen ser han en robust mand, som ser ud til at have set megen kamp og eventyr i hans liv og en lille spinkel hun pige som burde være hjemme hos sin mand og vaske tøj. Senere finder han så ud af at den spikle pige er hans nye lærling og det er han ikke glad for... Forsættes i spillet!

Plot ideer/ønsker Jeg regner med at få meget spil med Emilie og så vil jeg fedte mig ind på Steffen, så han måske kan gøre mig til fader af sølvhammerens orden.
Sidste søndags arrangør.
Martin W. Andersen

Geografisk sted: Gug, Aalborg

Indlægaf Mike Hallund » 19. mar 2012 10:48

Ingame navn: Sigismund Volker von Burkhart
Alder: 20'erne
Gruppe/familie: Ridderen af Nebelheim og hans følge.
Religion: Sigmarit
Tilhørsforhold til byen: Sigismund er kommet til byen for at vise sit værd, som den stolte ridder han er.
Erhverv: Ridder af Nebelheim
Baggrundshistorie: Sigismund blev født i Nebelheim til en lavadelig familie. Hans far, Sighart Volker, lærte Sigismund hvordan rigtig adel opførte sig overfor den ganske pøbel, men også hvordan en galant og nobel ridder skulle fremstå. I en alder af 14 år blev han første gang sat i riddertræning hos hans mester, Herr Fritz Morett, hvor han blev oplært i brugen af skjold og sværd. Derudover blev han også undervist af de lokale sigmaritter, omkring herren Sigmar og hans gerninger. Disse gerninger blev gnisten der vækkede ilden i Sigismund, og igennem 6 år trænede han som besat for at leve op til Sigmars idealer. I en alder af 20 år drog han første gang på togt med den Stirlandske hær, i en kamp for at jage grønhuder ud af regionen. I tiden med de stirlandske kompagnier lærte han hvordan den almindelige mand så verden, en verden meget forskellige fra hans egen. Han lærte disciplin og at respekterer sine medmennesker. Tiden i hæren gjorde ham godt, den modnede ham og gav ham et bredere syn på verden, dog gjorde hans træning ham også meget kæphøj overfor den almene soldat pga. hans overlegne træning, hvilket gjorde ham upopulær med nogle af de menige soldater. Efter 3 år sammen med den Stirlandske hær, blev Sigismund kaldt hjem til Nebelheim, hjem til en vigtig nyhed om ære og magt.
Plot ideer/ønsker: Jeg har ikke de helt store ønsker. Så længe vi alle får noget godt og sjovt spil så er jeg tilfreds.
Sidste Søndag Arrangør
Xenoglossia lay-outer
Workshopper til Aktiv Tirsdag
Brugeravatar
Mike Hallund

Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Indlægaf Frederik Søjborg » 21. mar 2012 22:18

Friedrich Von haubtfeldt er lidt af en eventyre som aldrig har brudt sig om hjemmets varme, men mere om den friske luft fra sejlads eller skovens tunge sind som rækker helt ned i nogle, men han har sit rapier som en bygmester har sin pen hammer og mejsel, det er hans værktøj og når han ikke slås for mindre mønt finder han arbejde hvor det nu er mest spændene og han kunne ikke andet end at tage med da han fik tilbudet om at passe på en yderst veltalende men også forskruet præst som er Broder Helmuth Friedenstaube, men Friedrich er i en alder af 22 har ikke meget familie han kender til ud over et par fætre og onkler som har hjulpet ham rundt på landkortet en gang imellem, han er myrmidia troene og så holder han næsten altid hans løfter og gør sit arbejde selv vis det kræver ydderlighedder, men sammen drog de videre igennem kejserriget til deres destination i seligsheim.

Plot ideer/ønsker: en masse fedt intern spild med også andre end vores egen gruppe, men en god slat dialoger om verden med præsterne og lidt ballade med soldaterne som ser sig for høje ud.

det var har jeg lige smaskede sammen her denne aften.
Frederik Søjborg

Indlægaf Mia Høgh » 22. mar 2012 22:24

Ingame navn: Søster Gisselle Ludovica
Alder: 28
Gruppe/familie:Vores awsome sigmar gruppe
Religion: SIGMAR!
Tilhørsforhold til byen: er lige kommet til byen sammen de andre sigmar præste og Sigismund Volker von Burkhart og hans følge.
Erhverv; sigmar præst inde af hammerens orden
Baggrundshistorie;Kommer senere (måske i morgen)
Plot ideer/ønsker; jeg vil udfordre mig selv i at være hidsig, in your face, gul og blå mandag morgen ^^ Jeg vil have at vi får noget flitterifick rollespil sammen.
"Walburkas kager, det er noget der smager!"
Mia Høgh

Indlægaf Kasperjohannessen » 29. mar 2012 07:19

Ingame navn: Friedrich Dunkelrat

Alder: 27

Gruppe/familie: Rådgiver til Ridderen og hans folk.

Religion: Ranald & Morr

Tilhørsforhold til byen: Del af Nebelheims garde, rådgiver og vismand.
Erhverv: Troldmands Magister af Skyggens orden

Baggrundshistorie: I ly af mørket ses en skygge løbe langs en byhusene, og med ét er det ikke længere en skygge, men en gråklædt mand. Friedrich Dunkelrat er opfostret i Marienburg i Dunkelrat familien. Dunkelrat familien er en familie baseret på handel, og som vi alle ved, kan alt købes for penge i Marienburg. I forsøg på at udvide deres handelsimperium, flyttede nogen af Dunkelratsene til Nebelheim, en lille flække i Sylvanien, en del af Stirland. Her begyndte de så at opsætte en nyt handelsimperium, ligesom det gamle, dvs. med lige så lyssky aktiviteter som de havde lavet før i tiden. Dog til deres overraskelse og frygt, opdagede de at nogen, eller noget, allerede sad på disse lyssky aktiviteter. Denne noget "noget" var en vampyr ved navn Soth von Carstein, eller som folk kaldte ham for at udholde hans jernnæve til et regime, Fun Carstein. De sjove navne til den kære Soth, kunne dog ikke hamle op med hans jern næve til et regime, og der spredte sig hurtig en depression over byen og omegn. Udover de grumme ting, havde Soth også indledt et holocaust på alle magere, og alle præster der ikke ville følge ham. Uheldigvis havde den unge Friedrich, mig selv, taget en lille omvej til Nebelheim, nærmere præcist gennem Magiernes Kollegie i Altdorf, han hørte derfor inde under troldmands truslen, og måtte flygte sammen med andre magistre og præster.

Da alt syntes tabt, begyndte folk fra byen at flygte ud til de gejstlige, i et forsøg på både at redde eget skind, men også fordi de havde indset at der var et spinkelt håb blandt magerne og præsterne. Igennem længere tid havde Rebellerne, som de nu blev kaldt, indsamlet relikker, som var gemt i nær og fjern.
Tiden var kommet, og i et sidste forsøg på at redde byen, marcherede Rebellerne frem. Med de vrede troldmænd og præsterne i spidsen, lignede det mest af alt ét stort infero, på få minutter havde alle trolmændene brugt deres magi på at dræbe Soth von Carsteins hjælpere, og nu var det op til de resterende folk at ordne vampyren ham selv. I ly af mørket kunne ses en oplyst skygge løbe langs muren, det var fakkelbæren, der skulle sætte ild til den døde vampyr.
Efter alt var overstået blev Friedrich ophøjet til Læremester af Skyggens Orden, for hans indsats i kampen mod Soth von Carstein.
Siden hen har Friedrich brugt sin magi til at beskytte hans kære Nebelheim mod Orker, bæstmænd, skygger, Khaos krigere, og meget andet utøj.
Han er siden hen blevet forfremmet til Magister af Skyggen Orden, og har haft et par lærlinge gennem tiden i Nebelheim, blandt andet borgmesteren selv.

En af Friedrich Dunkelrats mange rejser førte ham nordpå, til landet kendt som Norska. Han søgte til dette golde land, i forsøg på at øge hans magiske potentialer.
Dele af denne træning foregik fysisk, for et stærkt sind er intet uden en stærk krop til at have det i.
Ekspeditionen endte dog i en tragisk ulykke, som der kostede Friedrichs venstre øje. Friedrich har gjort alt i sin magt for at få det tilbage, og det lykkedes ham, næsten. Igennem magiske studier fik han skabt et magisk øje, som han kunne se normalt ud af, men det var for ustabilt, og han måtte opgive øjet, inden der skete endnu en ullyke.

Friedrich virker på overfladen meget egoistisk, og der er også et gran salt i det udsagn. Men når alt virker tabt, og Khaos banker på døren, er Friedrich ikke bange for at være første i rækken, til at kæmpe mod dem, med sværd såvel som magi. For en ting er sikkert, Friedrich ville aldrig lade noget ondt komme til nogen af hans lærlinge, kære og byen Nebelheim, men hvis det skulle ske, ville han være parat til at tage til Morrs rige, og tilbage igen, kun for at bringe resterne af dem tilbage.
I ly af mørket ses en skygge løbe langs en af byhusene, og med ét er det ikke længere en skygge, men en gråklædt mand, nu knap 10 år ældre. Han har just fortalt den næste generation om hvad han lavede som ung, inden at han skulle ud på endnu ekspedition, hvor han er hyret af byvagten af Nebelheim, til at agere rådgiver, vismand, og magi kyndig.

Plot ideer/ønsker: Jeg ønsker at skabe spil for andre troldmand og lignende ude til spillet. Vi skal forsøge at lave en fælles union mod hekse, og andet utøj som ønsker at befamle vor jord.
Senest rettet af Kasperjohannessen 31. mar 2012 11:23, rettet i alt 1 gang.
Kasperjohannessen

Indlægaf Kasperjohannessen » 29. mar 2012 07:20

Én sides beggrunds historie, lige der.
Kasperjohannessen

Indlægaf chris nielsen » 31. mar 2012 12:08

navn: broder christian af orsa

erhver: sigmar pærst af hammerens orden

alder: sidst i 30erne

religion: sigmar

gruppe/famile: da han han var lille blev han efter land og er vokset op på ejen hånd

bg
han er blevet op lært af fader Eidelmann efter og ha støt ind i ham flere gange i syvlaninenev og fik sin oplærling i gemme tiden med ham og har kæmpet maget samme men fader en hvor efter de har rejst maget sammen med hianden ind til de får denne opgave fra wurtbart om at der efter sine skulle værer kommet et syn til en sigmar præst om denne ridder der skulle op og vinde en tunering og er blevet pålagt og rejse med som en del af hans følige.

inden hans møde med fader Eidelmann var han bare en maget stolt kriger af sigmar der altid kæmpet for sigmars sag men fader eidelmann gav ham muligheden for og bilve sigmar præst efter og har hjulpet til ved et stort slag mod en fyglitlge vampyr af Carstein slegten det efter gav christian sit live for sigmars sag.

plot ide /ønske: er åben for det meste
chris nielsen

Indlægaf Thomas Aagaard » 3. apr 2012 00:03

Arrangørerne ser gerne at det indholder følgende:
Ingame navn: (Senior Sergent) Johan "Fägtenlähre"
Alder: "Ældre" Vi har folk der i virkeligheden er teenagere, som spiller at de er i 30+erne... Da jeg er 30 i virkeligehden, må jeg hellere spiller ældre end det... så det betyder vel i 40erne... Men i sidste ende er den præcise alder ikke så vigtig.
Gruppe/familie:Ridder Sigismund Volker von Burkhart
Religion:Myrmidia, Men som en vær god Stirlandsk borger er man selvfølgeligt også sigmarit. Men det er jo et polyteistisk system ,så beder selvfølgeligt til Shallya, hvis en ven er såret og til Morr hvis nogen er død...
Tilhørsforhold til byen: Er i byen med Ridder Sigismund Volker von Burkhart
Erhverv: Tidligere Senior sergent i de Stirlandsk Provinstropper og Fægtelære på Universitetet i Wurtbad.
Arbejder pt. som fægtelære for Ridderen.
Baggrundshistorie: Jeg er født lidt uden for Wurtbad og er søn af en møller.
Jeg sluttede mig til den Stirlandske hær som 16årig. Oprindeligt 13. Stirland (spydregiment)
Da den første kontrakt udløb 4 år efter, fulgte en ny kontrakt i samme regiment. De år blev primært brugt på Stirlands Østlige grænse hvor der både er problemer med grønhuder der komemr ned fra Bjergene og bæster i skoven.
Under en kampange i Averland blev jeg forfremmet til Sergent. Vores uduelige kvartermester drak sig fuld og blev overfaldt af et par Averlændinge. De fik med kniven og jeg fik en forfremmelse.
Da den anden kontrakt udløb genskrev jeg kontrakt, denne gang med 9.Stirland, da de er i ganision i Wurtbad og der er mere præstige i det.

Her gjorde jeg så tjeneste de næste 10 år. Først som sergent i geleddet, derefter som chef for Regimentets sværd/skjold detachement. Forfremmelsen til Seniorsergent kom i forbindelse med kampene omkring Middenheim, hvor hvor de stirlandske styrker var indsat i hårde kampe sydøst for byen. Takket være regimentets benhårde diciplin slap vi dog med relativt lette tab...
Da krigen var overstået fik jeg en god stilling som seniorsergent ved Garnisionen i Wurtbad, med ansvar for eksercits og fægtelære for Officerskorpset.

Efter 2 år her fik jeg tilbudt en stilling som "professor i krigskundst" ved Universitetet i Wurtbad. Et tilbud jeg tog imod og gik på pension. De senere år har jeg så brugt på at forsøge at lære adelige snopper og sønner af rige og fede købmænd, at holde et sværd på den rigtige måde. Desværre er de sjællent dygtige, men pga. af deres stand kan ikke give dem de pisk de fortjener.
Er efterhånden grundigt træt af det job, og savner det mere simple liv i hæen, så jeg udnyttet muligheden for at rejse med Ridder Von Burkhart til seligsheim og hjælpe ham i turneringen.

Er karriersoldat til fingerspidserne.
Ser benhård diciplin, et rent sind og en ren krop som det der holder kejserriget sikkert og har ikke meget til overs for bløde mænd og dyder. Er træt af det bløde liv ved universitet og overvejer seriøst at vinde tilbage til hæren... Også fordi tanken om at dø som gammle mand i sit eget pis er ganske utiltrækkende... Så hellere falde under fanen imens man gør sin pligt for Stirland og Kejserriget.

"Sejr gennem Diciplin"

Plot ideer/ønsker:
Hyg mig. Jeg kan fint underholde mig selv og det er under alle omstændiger vigtige at vores yngre deltagere har det sjovt, end jeg snupper spil fra dem.
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Vogternes Fest - fællestur