Spilledag søndag d. 4. december

Forum for TRoA Airsoft, TRoAs afdeling for hardball.

Redaktører: Bestyrelsen, Udvalg: Tabletop, Udvalg: Airsoft, Udvalg: Pap

Spilledag søndag d. 4. december

Indlægaf Daniel Kansberg » 12. nov 2011 10:50

Så blænder vi endnu engang op for spil!

Søndag d. 4. december, klokken 9.30, tager vi en masse spil i hallerne på Postmestervej 10!

Er det din første gang?
Så har vi også noget for dig!
Vi har lånevåben - og lånemasker! Det koster blot 50kr at låne sådan et sæt, og så er det kun kuglerne, og arrangementet man skal betale for! Det er en rigtig god måde, at få det prøvet med!
Det er også et godt argument overfor vennerne, som hele tiden siger de vil med! - Nu er der ingen undskyldning.

Programmet for dagen ser således ud:

09.30-11.00: Chronografering og indskrivning
11.00-13.45: Spilsegment 1.
13.45-14.40: Frokost. Der vil være mulighed for spil i den lille hal, for dem der har lyst.
14.30-16.00: Spilsegment 2.
16.00-17.00: Oprydning! - Ladeområdet, hvor du har siddet skal se pænt ud :)

Reglerne for dagen vil være:

Max 1,2joule og Rof 20.
Der må være 1 specialvåben pr. 5 spillere. Denne skal være i riffelstørrelse, og må kun skyde enten Bolt Action eller Semiautomatisk. Den må ikke kunne skyde fullauto.
Max kuglevægt 0,25gr

Arrangementet vil IKKE være inklusive kugler, men der er mulighed for at købe 0,25gr kugler på dagen.

Prisen for at deltage er 0kr for medlemmer af TRoA, og 100kr for IKKE-medlemmer.

Som udgangspunkt er det okay bare at dukke op, tilmelding er ikke et krav!
Men det vil være rart hvis folk ville notere hvorvidt de kom, enten herinde, eller via mail på airsoft@troa.dk

Vi ses til en FANTASTISK spilledag!
Daniel Kansberg

Re: Spilledag søndag d. 4. december

Indlægaf Asbjørn Serup - SwizZz » 12. nov 2011 23:02

Nu er jeg lidt "newb'en", men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvad fornogle våben i bruger? Jeg kan læse mig frem til de max må lave 1,6 joule, men hvad spille i helt generalt med? El, gas, co2 eller manuel? Jeg kunne godt tænke mig at komme med, har selv en gassoft gun(http://hardballshoppen.dk/product_info. ... cie483sr90) købt i hoppy og leg i aalborg :) Men den er nok ikk så smart at tage med til bykrig? Så satser på det bliver et lånevåben :b
Euripides: "Ti kloge soldater er bedre end hundrede uden hoved."
Rochefaucauld: "Hvis jeg rykker frem - følg mig. Hvis jeg bliver skudt - hævn mig. Hvis jeg viger - skyd mig."
Albert Einstein: "I don't know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Asbjørn Serup - SwizZz

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Nicolaj Yde Vittrup Jensen » 13. nov 2011 12:39

Alle vores låne riffler er på el, og det er også hvad alle andre spiller med :)
Men du er velkommen til at komme ud og lege med, så du kan se om det er noget for dig. Hvis du har andre spørgsmål, fyre du bare løs :D
Ansat ved Svitzer.
Medlem af TroA Airsoft udvalget.
Nicolaj Yde Vittrup Jensen

Geografisk sted: Aalborg Ø

Indlægaf Daniel/Dorn » 13. nov 2011 13:01

Jeg er også sprit ny men jeg har også meget lyst til at komme med :) jeg har dog ikke selv en airsoftgun endnu så jeg satser også på at låne lige som Human :D
Daniel/Dorn

Indlægaf Asbjørn Serup - SwizZz » 13. nov 2011 19:49

Hvad spiller i andre helt specifikt med? :b For nu hvis jeg bliver fanget af det satser jeg på at købe en taktik vest, fingerløse hansker, en gas pistol som sidearm og et elgevær? Hvad syns i om det og hvad med min "sniper", er det noget der vil kunne bruges på banen og/eller er det ulovligt i følge jeres regler :)
Nu er jeg til julefrokost den 3. december men satser da på at komme pinlig ædru og frisk dagen efter :)
Hvor mange er i og er der et sted hvor man kan se billeder fra jeres kampe, pose og bane? :D
Rochefaucauld: "Hvis jeg rykker frem - følg mig. Hvis jeg bliver skudt - hævn mig. Hvis jeg viger - skyd mig."
Albert Einstein: "I don't know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Asbjørn Serup - SwizZz

Indlægaf Peter Andersen » 13. nov 2011 19:51

I hallen er det maks 1,2 joule, husk det.
Brugeravatar
Peter Andersen

Indlægaf Asbjørn Serup - SwizZz » 13. nov 2011 19:58

Peter: Hvad er et specialvåben så? :) Så vidt jeg regner frem til skyder mit med 1,4 joule, så troede sådan noget var et specialvåben:) Men som sagt.. Im a newb :geek:
Asbjørn Serup - SwizZz

Indlægaf Nicolaj Yde Vittrup Jensen » 14. nov 2011 18:30

Alle våben bliver målt på dagen. Special våben er riffler der må gå 2,5J og skal kun kunne skyde semi, som f.eks. en M14, eller bolt action som f.eks. en VSR.
Med hensyn til din udregning, har du fået det målt med en chrono eller bare regnet det ud via den hastighed butikken har opgivet? For de smøre til tider lidt tykt på ;)
Men hvilket våben er der tale om, altså model og mærke, så kan det være vi kan sige noget om det.
Med hensyn til investering så tag og vent, det kan meget hurtigt blive alt for dyrt, så vent og se om det er noget for dig. Og så kan vi hjælper med info omkring de forskellige våben der er derude. Og du kan nok også få lov til at røre ved lidt forskelligt :)
Det er forskelligt hvor mange der er ude, og du kan finde TRoA Airsoft på facebook, der er lagt lidt billeder op :)
Ansat ved Svitzer.

Indlægaf Asbjørn Serup - SwizZz » 14. nov 2011 20:24

Jeg har kun hvad butikken siger :D
My gun: http://hardballshoppen.dk/product_info. ... 6ed1vcc1m4
Dog er min ventil istykker så den holder ikke på gassen :cry: så vudere om jeg gider ofre 250 kr på et nyt mag da jeg ikke kender nogle der kan fixe det :?

Jeg satser også på at vente med at købe noget men overvejer at købe den her: http://www.guloggratis.dk/fritid/hobby/ ... s=1#images ved ikke om i kender den og syns det er noget lort :p vil være dejligt hvis i kunne sige det :b
men lyder dejligt mhv til hjælp :b

Kan bare ikke finde nogle af banen :b

- Noget jeg har tænkt over var om i har øve/hyggeaftner? Da jeg syns en gang om måneden er ret sjællent :/

PS. Det er ude ved post bygningen, ikke? :b
Asbjørn Serup - SwizZz

Indlægaf Daniel Kansberg » 14. nov 2011 21:42

Vi har workshops 2 gange om måneden. Det foregår om onsdagen. Der kan man også få svar på ALLE de spørgsmål du stiller her :)
Hold øje med kalenderen vedr. næste workshop.

Men det må være d. 23. og 30. november, de næste gange!? - Det foregår som regel i TRoAs lokaler i Nørre Sundby. Her er man MEGET velkommen - Dog koster det lige 25kr for ikke-medlemmer :)

Iøvrigt - Her på forum har vi en regel om at vi tilføjer os med vor fulde navn, så hvis du lige vil ændre dit nick fra Human, til hvad du nu end hedder :)

Glæder mig meget til, at se hvem i er :)
Daniel Kansberg

Indlægaf Asbjørn Serup - SwizZz » 14. nov 2011 22:03

Workshops? Som i hvad :b jeg tænkte på om man spillede hardball mere end en gang om måneden :b
Det havde jeg ikk lige opserveret, sry :b men det sku være iorden nu :D
- Glæder mig os meget til at skyde nogle :D ( eller blive skudt :/ )
Asbjørn Serup - SwizZz

Indlægaf Nicolaj Yde Vittrup Jensen » 15. nov 2011 12:58

Workshops bliver brugt på at fixe skydere, hvis man har en skyder der er brækket ned. Hvis ikke, kan man komme bare for at hygge og snakke, måske få nye ideer til hvad man vil prøve selv, eller som ny kan man få lov til at pille ved lidt forskellige skydere, og stille alle de spørgsmål man nu måtte have :)
Ansat ved Svitzer.

Indlægaf Asbjørn Serup - SwizZz » 15. nov 2011 17:30

Coool :b tak for hjælpen :b
- men sater på først at dukke op den 4 :b
Asbjørn Serup - SwizZz

Indlægaf Morten Baagøe » 16. nov 2011 19:16

Hvis du tager din pistol og mag med den 4. kan det være vi lige kan kigge på den, kan ofte fikses på et par min.
Airsoft arrangør
Morten Baagøe
Bestyrelsesmedlem

Indlægaf Asbjørn Serup - SwizZz » 16. nov 2011 20:32

De lyder godt :) men har fundet fejlen, pakningen ved ikke om det kan fixes men tager det ihvertfald med! :D
Asbjørn Serup - SwizZz

Indlægaf Lars Ringsted » 19. nov 2011 06:42

Jeg vil se om jeg ikke kan skaffe en flok fra ATH så vi kan få noget hygge.

Er der maks på deltager antal?
Hvis bedre er muligt er godt ikke godt nok.
Lars Ringsted

Geografisk sted: Vrå

Indlægaf Daniel Kansberg » 19. nov 2011 10:43

Altså vi sigter max 30, men kommer der 32, går det også.
Daniel Kansberg

Indlægaf Peter Knudsen » 27. nov 2011 14:23

Hej, vi kommer 2 evt. 3 nye, så vi ikke bare står tilfældigt derude :D
1-2 af kunne måske godt komme til at skulle låne gevær, men er usikkert stadig.
Mvh. Peter Knudsen
Street Lamp 8
1.G&P stubby killer 2.Magpull CQB 3.Hicapa 4,3
Brugeravatar
Peter Knudsen

Indlægaf Asbjørn Serup - SwizZz » 27. nov 2011 17:24

Ved ikke om det er os du snakker om men vi kommer ihvertfald 3 nye (forhåbligt fremtidige medlemmer) fra nordjylland af :) Og vi vil gerne alle låne udstyr:)
Asbjørn Serup - SwizZz

Indlægaf Daniel Kansberg » 27. nov 2011 18:06

I tilfælde af at i skal låne udstyr må i MEGET gerne lige skrive til airsoft@troa.dk og fortælle hvor mange i er, om det drejer sig om BÅDE masker og våben, eller kun den ene af delene.

Ellers kan vi ikke garantere at der er nok :)
Daniel Kansberg

Næste

Tilbage til TRoA Airsoft