TRoA Hold?!

Forum for TRoA Airsoft, TRoAs afdeling for hardball.

Redaktører: Bestyrelsen, Udvalg: Tabletop, Udvalg: Airsoft, Udvalg: Pap

TRoA Hold?!

Indlægaf Daniel Kansberg » 22. okt 2011 11:41

Nu kaster jeg blot ideen ud. Jeg ved at nogen har snakket om det.
Vi snakker ikke nødvendigvis ét hold, der skal hedde TRoA, men måske nogle af medlemmerne skulle sætte sig sammen.
Jeg ved at vi i udvalget MEGET gerne vil hjælpe, give fif, fortælle hvad der er godt og skidt, osv.

Det kunne være sejt hvis TRoA, kunne skabe et hold der kan måle sig med hold som SNAG, m.v.

Hvad siger i? Hvem er frisk!?
Daniel Kansberg

Re: TRoA Hold?!

Indlægaf Dan Poulsen » 23. okt 2011 20:49

Jeg synes personligt at det kunne være fedt at være del af et "team" som går under ét navn, som vi alle ved at SNAG gør. Men at få dette udfoldet via TRoA, er jeg lidt skæptisk om at det kan lade sig gøre. Problemet ville nok ikke være at få folk eller udstyr til at hænge sammen, men mere alt det med tid og træning.
For at skulle lave et hold der spiller lidt mere "professionelt" skal man træne meget og ofte og man skal have nogle at træne imod (hvis holdet ikke kan dele sig op). Det bliver nok de problemer vi støder ind i i dette tilfælde:
Hvor kan vi træne?
Hvor ofte kan vi?
Hvor mange kan vi samle?
Har folk tid til at gå så meget op i det?

Det kunne være mega fedt at lave det hold.. men har mine negative tanker om, om det overhovedet kan lade sig gøre.
Airsoft:
Ham med P90'eren
-------------------
Krater:
Den altid stille og mistænksomme "13".
Dan Poulsen

Indlægaf Rasmus Johnsen » 23. okt 2011 22:54

Syntes ikk det er negative spørgsmål, men det vi tager step imod lige nu er for at se om interessen er der og om vi overhovedet har nok hoveder der gider at prøve at danne et hold.
Hvis der er nok folk der gider at gå op i det så skal udvalget i samarbejde med holdet nok prøve og se om vi kan skabe rammerne. Men det er bare meget arbejde i at prøve at skabe rammerne før vi ved om der overhovedet er interesse for det og om dem der har interesse kan finde nogle fælles tidspunkter som ligger fast for træning.

For med det udvalget har at lave for tiden er det simpelthen ikke muligt at begynde at prøve at skabe rammerne for et hold med mindre der er nogen der melder sig på banen og siger de vil give en hånd med, så skal udvalget nok give en hjælpene hånd og afsætte den tid der skal bruges.

Træning kan være meget forskelligt, og behøver nødvendigvis ikke være mod et andet hold. Men hvis vi kan stille med et hold vil vi selvfølgelig prøve at få fat på nogle modspillere :)
Step nummer et der skal trænes med et nyt hold er kommunikation og taktik, for har vi ikke et hold der kan kommunikere og arbejde sammen så har vi tabt på forhånd, og det kan trænes uden en flok modspillere
TRoA Airsoft Mekaniker

The Electronic Dude of the Team :)
Rasmus Johnsen

Indlægaf Nicolaj Yde Vittrup Jensen » 24. okt 2011 13:04

Som sådan er det egentlig ikke det store problem. Som jeg ser det er det faktisk ikke meget det kræver af folk for at der kan blive lavet et hold.
1. Folk må melde sig, og så må folk også vurdere hvor dedikerede de vil være, køre man kun samme camo, eller skal der også samme udstyr og specielt tema for våben?
2. Find et navn.
3. Kommunikation på banen. Det er holdet der må sætte sig ned og finde ud af hvordan dette skal foregå. Skal der råbes eller skal der være radioer? Derudover sørge for folk kan basic håndtegn med hensyn til bevægelse.
4. Træning, Airsoft er en learning-by-doing sport. Man kan godt sætte træning op og har før været på et hold der havde for det meste ugentlig træning. Synes personligt man lære MEGET mere ved bare gå ud og få spillet.

Mere vil jeg ikke mene der er krævet. Og med hensyn til træningen, det jeg trænede på i sin tid på træningsdagene var faktisk bare at blive bedre med min VSR. Man kan diskutere nok så meget taktik, men når du står på banen er der minimal chance for at fjenden gør lige det man har trænet. Folk kan individuelt lære at tage hurtigt sigte og komme bedre i dækning og i det hele taget lære at rykke bedre rundt på banen. Dette er hvad der sikre ens overlevelse. Men dette er noget man bedst lære ved bare at kaste sig ud i det og få spillet så meget som muligt. :D

EDIT:
Daniel, Peter og mig selv var på et hold i sin tid, og vil da ikke sige det var krævende arbejde. Eller holdmøderne var ret hårde ved hovedet og Maltes lejlighed. Men det behøver slet ikke være så krævende ;)
Ansat ved Svitzer.
Medlem af TroA Airsoft udvalget.
Nicolaj Yde Vittrup Jensen

Geografisk sted: Aalborg Ø

Indlægaf Martin Justesen » 24. okt 2011 18:00

Det er nævn af flere men siger det lige igen. Nøgle ordet for at spille samme som hold er kommunikation! Det er som sådan total lige meget hvilke våben, hvilket udstyr osv man har (selv om det kun gør det sjovere).
Når man vælger at starte et nyt hold op skal man være forsigtig med at sammenligne sig med hold som SNAG og Tigerne, selv om det er et godt idegrundlag. Sådanne hold har eksisteret siden krigene mod svensken, de har derfor bunker af erfaring at trække på og kender hinanden rigtigt godt.

Som andre har nævnt så er den bedste måde at lære tingene på, véd at komme ud og spille, men lidt grundtræning skal man nu ikke gå af vejen for. Det kan man med fordel bruge de lange pauser, under spilledage, på.

Der findes rigtigt mange modeller for hvordan man kan oprette og drive et hold, ingen mere rigtige eller forkerte end andre.

Det gælder bare om at springe ud i det.
Martin Justesen

Indlægaf Thomas S. Clausen » 24. okt 2011 22:05

Hola guys jeg syntes det kunne være en fed idé at starte sådan et hold op.
Jeg vil da helt sikkert støtte det.
Det vil dog kræve en masse og jer der vil stå for det (jeg kunne være en af dem) og dem som skal være med til at lave et hold som dette.
Fx. der skal kunne være en hold leder (en sgt) som vil kunne have sidste ord lige gyldigt hvad,uden at argumentere for sin beslutning under kamp. Men når man ikke er i kamp skal der selvfølgelig være plads til at debattere beslutningerne som lederen er kommet med under kamp, og komme med fremadrettet løsninger til hvordan man kunne håndtere situationen anderledes.
Der skal være ca 10-12 personer til sådan et team (kan godt gå med mindre til visse spil) og der skal være et lige tal sådan at man altid har en makker at løbe med, det vil hjælpe med frem rykning osv.

Senarie ex. 10 mands hold op stilling. 2 løbere, sgt med makker, 2 support højre, 2 supprot venstre, 2 der dækker rykken, (hold mod hold)

Dage jeg ville kunne deltage ville være Søndag fra ca. 10-17 og onsdag fra ca. 18-22. Dog skal det siges at speedballing ville ikke være noget jeg er med på, ikke at de andre på holdet skulle være forhindret i dette.

Det var lidt af mine tanker om dette håber det kan bruges.

MVH
Ham med psyko AK-47
aka Thomas Clausen
Thomas S. Clausen

Indlægaf Daniel Kansberg » 25. okt 2011 10:55

Jeg mener slet ikke det bør være så fast.
Man kan sagtens være 5-6 på et hold, som sagtens kan fungere.

Det vigtigste er sådan set sammenholdet, og VILJEN.
Kommunikation, træning, osv, kan komme siden hen.

Just præciserer det ganske godt, ved at sige at det skal gøre gennem spil. Holdet bør tage så mange steder hen som muligt, og få så mange spil i fingrene som muligt. Et af de hold jeg har været en del med, skabte meget af deres ekspertise gennem frekvens! Spil hver søndag, og bum! Jeg siger ikke at man ikke kan fungere uden, men det er bestemt ikke en dårlig idé. Alle skal blot være indstillede på hvilken frekvens man ønsker at spille med.

Men jeg synes der skal ske noget.
Thomas har meldt sig som interesseret.
Daniel Kansberg

Indlægaf Daniel Kansberg » 14. jan 2012 15:30

Hvis folk skulle have lyst, vil jeg da godt lige kaste denne bold op.

Ved workshoppen d. 25. januar synes jeg det vil være relevant hvis de der har lyst til at høre mere om et eventuelt hold, og den støtte Airsoftudvalget kan komme med i den forbindelse, møder op. Så kan vi lege lidt med de tanker, og se om det ikke kan føre lidt videre.
Daniel Kansberg

Indlægaf Nicholas Lee » 21. mar 2012 17:07

Jeg er klar !! Kunne være rigtig nice :)
Så skal vi også have ens uniformer
Nicholas Lee

Tilbage til TRoA Airsoft