Spilledag lørdag d. 5. november!

Forum for TRoA Airsoft, TRoAs afdeling for hardball.

Redaktører: Bestyrelsen, Udvalg: Tabletop, Udvalg: Airsoft, Udvalg: Pap

Spilledag lørdag d. 5. november!

Indlægaf Daniel Kansberg » 19. okt 2011 18:37

Så blænder vi endnu engang op for spil!

Lørdag den 5. november, klokken 9.30, tager vi en masse spil i hallerne på Postmestervej 10!

Vi befinder os i nær fremtid. Russerne har igen fået styrke, og er begyndt at masseproducere våben af mere eller mindre farlig karakter. Spændinger imellem Øst og Vest er nu næsten så stærke som under Den Kolde Krig. Ingen har endnu trykket på knappen, til trods for adskillige mere eller mindre "hemmelige" missioner, fra begge sider.
D. 5. november vil sådanne missioner foregå.

Er det din første gang?
Så har vi også noget for dig!
Vi har lånevåben - og lånemasker! Det koster blot 50kr at låne sådan et sæt, og så er det kun kuglerne, og arrangementet man skal betale for! Det er en rigtig god måde, at få det prøvet med!
Det er også et godt argument overfor vennerne, som hele tiden siger de vil med! - Nu er der ingen undskyldning.

Programmet for dagen ser således ud:

09.30-11.00: Chronografering og indskrivning
11.00-13.45: Spilsegment 1.
13.45-14.40: Frokost. Der vil være mulighed for spil i den lille hal, for dem der har lyst.
14.30-16.00: Spilsegment 2.
16.00-17.00: Oprydning! - Ladeområdet, hvor du har siddet skal se pænt ud :)

Reglerne for dagen vil være:

Max 1,2joule og Rof 20.
Der må være 1 specialvåben pr. 5 spillere. Denne skal være i riffelstørrelse, og må kun skyde enten Bolt Action eller Semiautomatisk. Den må ikke kunne skyde fullauto.
Max kuglevægt 0,25gr

Arrangementet vil IKKE være inklusive kugler, men der er mulighed for at købe 0,25gr kugler på dagen.

Prisen for at deltage er 0kr for medlemmer af TRoA, og 100kr for IKKE-medlemmer.

For at deltage i arrangementet skal man tilmelde sig via mail, da vi i første omgang arbejder med et loft på 30 spillere.

Tilmeldingen skal sendes til airsoft@troa.dk og inkludere Antal tilmeldte, medlemmer/ikke medlemmer, navn og et telefonnummer til kontakt.
Vi forventer at folk rydder op hvor de har været, og at ladeområderne ser nogenlunde ud.

Vi ses til en FANTASTISK spilledag!
Daniel Kansberg

Re: Spilledag lørdag d. 5. november!

Indlægaf Daniel Kansberg » 22. okt 2011 11:39

HUSK!
Vi har lånevåben - Så INGEN undskyldning for ikke at komme ud og prøve!
Det koster 50kr at leje våben og maske for folk der IKKE er medlem af TRoA. Medlemmer får det gratis!
Daniel Kansberg

Indlægaf Henrik Thomsen » 28. okt 2011 06:24

Det ser ud til, at SNAG kan samle en lille flok denne gang, så vi kommer nok og laver lidt sjov og ballade.

Hvad er reglerne for et specialvåben? Flere joule tilladt?

Mvh Krumme og SNAG
Henrik Thomsen

Indlægaf Daniel Kansberg » 28. okt 2011 19:45

Henrik Thomsen skrev:Det ser ud til, at SNAG kan samle en lille flok denne gang, så vi kommer nok og laver lidt sjov og ballade.

Hvad er reglerne for et specialvåben? Flere joule tilladt?

Mvh Krumme og SNAG

Hov, den var smuttet..
Du må have 2,5joule, og har en sikkerhedsafstand på 15m.
Daniel Kansberg

Indlægaf Morten Jensen » 7. nov 2011 16:25

En enkelt EPIC-mand siger tak for en hyggelig dag. :)

Det er et fint sted I har fået jer og jeg tror nok, at jeg kan få lokket et par teammates med en anden gang. ;)

Men udover det var det nu hyggeligt at se nogle af de "gamle hoveder" igen (og også de nye for den sags skyld).
TL på Team EPIC
Morten Jensen

Geografisk sted: Aalborg - Nordjylland

Indlægaf Morten Jensen » 9. nov 2011 13:39

Er der billeder fra dagen? :)
TL på Team EPIC
Morten Jensen

Geografisk sted: Aalborg - Nordjylland

Indlægaf Henrik Thomsen » 10. nov 2011 07:00

Enig!

Hyggelig dag med alt det, der skal til for at lave en god dag. Lækkert med folk, der gør noget ud af lir og baggrundshistorie (Morten Baagøe, du ved, hvem du er :D ), men måske kunne det være brugt en lille smule mere?

Ud fra egne og fra et par fra det sort/gule holds erfaringer, kunne man godt bruge lidt flere spil i stedet for næsten 2 timers frokostpause (hvor der dog var mulighed for pistolspil). Topstyring og måske en fastlagt tidsplan kan gøre det lidt lettere. Tidsplaner skrider altid lidt, men man kan også (næsten) altid indhente lidt, ved at skære et par minutter af spil hér og dér.

Lad os høre mere om den gode Oleg og hvad der mon sker med ham og hans kæreste?

Mvh Krumme :)
Henrik Thomsen

Indlægaf Martin Justesen » 11. nov 2011 17:58

Yes tak for en ok dag, især til rød/hvid for nogle gode shootouts ;)

Yes, er enig med Hr Thomsen om at når nu der var lavet en baggrundshistorie burde den køres noget mere på. husk ikke alle læser forum, så er der skrevet optakt her bør den gentages inden første spil, just to set the mood.

Ang. spil typerne så må jeg sige at for mig var de bedste spil de fire opvarmingsspil. Det var de fordi de indeholdt det der, for mig, gør hardball til en møg skæg aktivitet. Nemlig: tempo, dynamik og god hold spil (fra begge hold). Og ikke mindst fordi at de ikke var fokuserede omkring portene, hvilket Scenarie spillene desvære har tendens til at blive.

Ang. lys og materiel: Man skal under opsætningen af banen, tænke meget over hvis man vælger at en speciel lyssætning. Det blev brugt at sætte spots op i portene, samt at have lys i en hal og ikke i den anden. Dette giver en skæv fordel til det hold der er i den mørke hal, især når disse er i defensiven.
Spots i porten oplver jeg ikke gør noget godt for at modvirke den flaskehals der normalt opstår her, fordi det gør det sværer at komme igennem her når man bliver lyst op som et juletræ.

Arrangører/spilstyrer: På dagen var der mellem 3-5 (varierende pga tidspunktet). Men desvære var dette ikke at mærke på banen. når man har personerne til det syntes jeg at man burde få en markering på og komme ud på banen. Der var par spil der reelt var færdige et godt stykke tid før der blev "fløjtet" af og i det ene spil manglede der en i "endzone". En anden fordel er at disse også kan gribe ind over for snyd, ghosting og usportslig opførsel (hvilket der heldigvis var meget meget lidt af :))

Når sidste spil er slut, syntes jeg det kunne være fint at samles og runde dagen af (ros/ris/ros, sige tak for kampen osv.) også selv om der måske er mandefald i løbet af dagen.

Det var bare lige "lidt" fra mig 8-)

ses næste gang.
Martin Justesen

Tilbage til TRoA Airsoft