AAR : Spildag den 15-05-2011

Forum for TRoA Airsoft, TRoAs afdeling for hardball.

Redaktører: Bestyrelsen, Udvalg: Tabletop, Udvalg: Airsoft, Udvalg: Pap

AAR : Spildag den 15-05-2011

Indlægaf Peter Gertsen » 15. maj 2011 19:05

After Action Report.

Kanon spil dag, eneste ulempe ved det lidt våde vejr, var måske at maskerne duggede eller blev lidt uklare at se igennem. Ellers bemærkede man det ikke så meget.. Med mindre man var en af dem som valgte at smide sig i den lidt våde vandput bag en af bakkerne.. ahem.. videre.

Programmet lød:

10.00/10.30-11.00 – Klargøring, Chronografering, opladning, osv.
11.00-11.30 – Opvarmningsspil.
11.30-11.55 – Briefing fælles, briefing i teams.
12.00-12.30 – Første spilsekvens
12.40-13.30 – Anden spilsekvens
13.30-14.15 – FROKOSTPAUSE
14.30-15.20 – Tredje spilsekvens
15.30-16.20 – Fjerde spilsekvens
16.30–17.00 – Femte spilsekvens
17.00-17.15 – Debrief + OPRYDNING

The mighty ducklings havde et hurtigt spil inden arrangørene ankom imod Lupos.. De fire brave ducklings og deres geniale taktik i det bakkede terræn resulterede i et kill før vi måtte ty til vores super hemmelige plan.... og tage imod de mange små hårde kugler som lupos smed efter os.

GAME START!
Spil sekvens 1 og 2
De højtelskede og vellidte tropper fra den store Del Toros. Gik omkring i deres lille del af verden og generede ikke en eneste sommerfugl (for der var ingen) da de onde og modbydelige Soldater fra det onde og mørke NATO, ville invadere Del Toros lille del af paradiset.
De brave soldater fra Del Toros elite regiment bekæmpede de onde nato styrkers forsøg på at trænge ind i landet, ved at grave sig ned i deres højt elskede og bakke fylde hjemstavn.

Derefter havde vi en dejlig frokost, som for de flestes vedkommende blev nydt i bilerne, da vores planlægning tilsyneladende blev pisset på af de højere magter.

Spil sekvens 3 og 4

Endnu engang prøvede de onde NATO styrker at angribe Del Toros paradis, og de valgte at bruge ufine metoder i form af bomber som de placerede taktiske steder indenfor Del Toros grænser og gjorde store skader på civil befolkningen og deres arbejdspladser.

Spil sekvens 5

Holdene blev blandet, alle fik et tilfældigt armbånd, rød eller blå, og derefter gik ud i deres respektive spawns sites hvor der var placeret 3 dæk, som skulle flyttet til 3 hot spots og derefter forsvares. De røde styrker syntes at fange en god taktik ved hurtig fremrykning (forbandede bakker, de er sgu stejle) som vandt dem taktisk gode skyde placeringer.
Peter Gertsen
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 2. mar 2011 22:36

Re: AAR : Spildag den 15-05-2011

Indlægaf Jacob Brinkmann » 16. maj 2011 20:00

Team Lupos takker for en god dag, og en glimrende beskrivelse af dagen ovenover :)
Satress / Team Lupos
Jacob Brinkmann
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. maj 2011 12:11

Re: AAR : Spildag den 15-05-2011

Indlægaf Morten Jensen » 16. maj 2011 20:26

Team EPIC takker ligeledes for en god og våd dag. :-D

Det er jo typisk, at for første gang i 3 år hvor EPIC viser sit grimme ansigt på banen, så regner det. :-P

Men tak for et godt arrangement, vi ser frem til næste gang.
TL på Team EPIC
Morten Jensen
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 1. maj 2011 16:10
Geografisk sted: Aalborg - Nordjylland

Re: AAR : Spildag den 15-05-2011

Indlægaf Martin Justesen » 17. maj 2011 10:29

Fornemmer du er lidt farvet i din opfattelse af tingene, Peter ;)

Tak for en super dag trods vejrguden var imod os og tak til alle de fremmødte for super godt humør.

og et hvert setup som dette fortjener lidt ris og ros, så her er nogle af de punkter som bananerne i MC og sparkedragt har snakket om.

- God forhistorie og fed ide med at kæde de kommende spil sammen. dog burde forhistorien være gentaget på dagen, da ikke alle læser forum dagen før spil.

- skydere der er blevet kronograferet markeres. super ide. Dog er placeringen af denne markering lidt til den skæve side, set fra den taktiske vinkel. Så flere af modspillerenes våben før vi så dem pga tapen. evt overvej at flytte denne markering til aftrækkerbøjle eller kolben.

- Brug af kort til at underbygge scenarierne med, virkede godt.

- Respawn er ikke nødvendigvis en god ide i alle spil. F.eks i de spil hvor der anvendes medics, så som "nak officerene og pump dem for info"-spillet gjorde respawn det umuligt at gemmeføre opgaven.

- missionerne og startsteder virkede til at være godt tilpasset holdenes stærke og svage sider, det er rigtigt godt tænk og super skønt at der også blev taget højde for de etablerede holds lyst til at spille sammen.

Alt i alt virkede dagen godt planlagt, godt styret og godt gennemført :)

vi ses d.19
Martin Justesen
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. maj 2011 19:00


Tilbage til TRoA Airsoft

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron