Verena lore osv

Forum for liverollespilskampagnen Sidste Søndag.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

Verena lore osv

Indlægaf Søren Hammer » 27. maj 2011 14:26

Efter at have mistet min karakter til flytterod, så starter jeg på søndag en ny karakter op, som skal blive til en Verena præst - Jeg ved selvfølgelig hvad Verena står for og alt det, men ud over korte introduktioner til hvad og hvem Verena er, så har jeg ikke kunnet finde nogen yderligere forklaring eller historie om Verena eller Verena kulten, så jeg spørger nu her om der er nogen der kan henvise til et site hvor der står mere end det som alle ved, eller om der er nogen der har bøger eller andet som det kunne være muligt at låne (Jeg skal ikke ud og købe bøger pt, det holder pengepungen ikke til)

Faktisk så er det ikke kun mig i hjælper for jeg kender en som kommer første gang på søndag, og hun vil også starte en Verena præst (Fandt jeg lige ud af i aftes) og hun vil også gerne have noget mere læsning (Og inden folk begynder at brokke sig over at der kommer for mange random Verena præster, så vil jeg lige fortælle at vores karakterer kommer til at hænge sammen, så det er ikke fuldstændig random)

Lore, historie - generelt mere læsning om Verena kulten som kan hjælpe os lidt på vej vil blive værdsat
Søren Hammer

Re: Verena lore osv

Indlægaf Mathias Alexander Ibsen » 1. jun 2011 21:34

Du har nok allerede fundet denne side, men den er det bedste jeg kan finde på nettet om Verena.

http://warhammeronline.wikia.com/wiki/Verena

Det er lidt sølle.
- Martin Brink
Oberst af Krater Kompagniet
Mathias Alexander Ibsen

Geografisk sted: Vokslev/Sønderholm, Nordjylland

Indlægaf henrik kresten sørensen » 1. jun 2011 22:37

Hej søren

Hvis du skulle eje warhammer fantasy core rulebook eller tome of salvation så er der en masse god læsning

hilsen henrik
Hvor der er vilje, er der vej!!
henrik kresten sørensen

Indlægaf Søren Hammer » 2. jun 2011 06:59

Mange tak for svarene - Jeg har opgivet at finde noget online efterhånden, men jeg var så heldig at få et kig i tome of salvation her den anden dag og der er meget af den info jeg leder efter ser det ud til ;)
Søren Hammer

Indlægaf Mathias Alexander Ibsen » 2. jun 2011 21:22

LInk til piratkopi fjernet! - Admin

EDIT: Meeeh who cares anyway :/
Senest rettet af Mathias Alexander Ibsen 4. jun 2011 18:23, rettet i alt 1 gang.
- Martin Brink
Oberst af Krater Kompagniet
Mathias Alexander Ibsen

Geografisk sted: Vokslev/Sønderholm, Nordjylland

Indlægaf Søren Parbæk » 4. jun 2011 13:11

Følgende tekst er blevet brugt til sommerscenariet Khypris IV, så nedenstående er med forbehold..!
(Teksten skal nok krediteres til Karsten Rasmussen)

Verena

Beskrivelse
Verena er Gudinden for visdom, fornuft og retfærdighed. I hendes aspekt som Gudinden for retfærdighed er hun mest bekymret om at være fair frem for at følge lovens bogstav ordret; Hun er en modstander af tyranni og undertrykkelse, såvel som kriminalitet.

Verena bliver oftest portrætteret som en høj, klassisk skønhed.

“Det siges, om Verena, at hun sommetider tager form af en ugle, eller som en lærd mand eller kvinde”.

Symboler
Verenas symbol er oftest uglen, et traditionelt symbol for visdom. Hendes præsteskab og menighed bærer ofte en medaljon formet som en ugle eller et uglehoved. Samme design går igen på Verena-Ordenens klædedragt. Dragten er hvid eller grå med brunt liveri og brun hætte.

Vægten symboliserer Verena i hendes aspekt som gudinden for retfærdighed og bliver til tider kombineret med ugle-symbolet.

Et sværd med spidsen pegende nedad er symbolet for Verena i hendes mere krigeriske aspekt, som forkæmper i kampen imod tyranni og undertrykkelse.

Venner og Fjender
Verena-Kirken opretholder fredelige intentioner over for de andre større religioner i den Gamle Verden, men er modstandere af ekstremer, tyranni og hykleri af enhver slags.

Rannald-kulten accepteres i Rannalds aspekt, som beskytter, mens Ranald-kultens mere tyvagtige aspekter ikke anerkendes.

Det sker ofte, at Verena-Ordenen griber til våben for at forhindre undertrykkelse og tyranni.

”Det siges, at mangen et bondeoprør har været anført af en præst fra Verena-Troen”.

Restriktioner

Der er ingen særlige restriktioner for optagelse i Verena-Kirken; der er åbent for enhver, der søger visdom og retfærdighed.

Regler
Alle medlemmer af Verena-Kirken må adlyde disse bud:

Du må ikke lyve
Man skal altid sige sandheden, og man må aldrig lade sig kue af frygt eller pligtskyldighed. Dette betyder også, at Ordenens medlemmer ikke har hemmeligheder overfor hinanden.

Du skal altid søge at finde og bevare viden i enhver form.
En af Verena-Kirkens vigtigste opgaver er en søgen efter og en bevarelse af viden i enhver form, det være sig stentavler, skriftsruller, runestave, bøger og andre former for vidensbevarende objekter. Rygter omkring bøger og andre former for viden, der dukker op i byen undersøges og forsøges erhvervet. Genstande af okkult interesse opbevares i et hemmeligt bibliotek, normalt kaldet Det Sorte Bibliotek, der indeholder de bøger, som anses for farlige for almindelige mennesker, blandt andet viden om Kaos, Guderne og lignende.

Du skal altid sørge for at berette om ny viden.
Man har som medlem af Verena-Kirken pligt til, at de øvrige medlemmer af Ordenen og de øvrige af Kirkens templer bliver underrettet om eventuel ny viden.

Du må aldrig vidregive oplysninger.
Her menes fortrolige oplysninger, der er kommet en for øre under et møde i kirken eller under en forhandling. Undtaget fra denne regel er andre medlemmer af Verena-Kirken, som man jo kan regne med holder tand for tunge.

Du må ikke afslå at fungere som mægler i en strid.
Dette GÆLDER, hvis du bliver bedt om at deltage – ellers må du på egen hånd afgøre om, det er påkrævet – det være sig strid i alle former – skilsmisse, krig, handlen, skattespørgsmål og andre former for personlige sager

Du må aldrig afslå at fungere som mægler imellem 2 parter; Hvor en forhandling finder sted.
Dette GÆLDER, hvis du bliver bedt om at deltage – ellers må du på egen hånd afgøre om, det er påkrævet at deltage – Mægler kan være mange ting, såsom at finde en løsning mellem den adelige og den handlende med hensyn til afvikling af en skat, der ej er blevet betalt – eller en bonde, der ikke har råd til at betale sin skat, men ønsker en aftale med den adelige. Det generelle er, at man forsøger at finde en løsning, der er tilfredsstillende for begge parter.

Du må ikke gribe til våben; Medmindre at talens brug ikke er nok.
Det er således, at når man har forsøgt af diplomatiets vej, og andet ikke kan skabe ordlyd for fornuft, så må man gerne gribe til våben.
Med venlig hilsen
Søren Parbæk
Kasserer i TRoA - soren@parbaek.dk - tlf.: +45 26 15 56 31
Søren Parbæk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Søren Hammer » 5. jun 2011 19:55

Mange tak for den ;) Så har jeg vidst fået alt det jeg skal bruge, super :D

Man skal dog ikke regne med jeg kommer klædt i hvidt - Ikke fan af helt hvide kostumer - Laver i stedet 2 matchende kapper til mig og min ingame søster som også er verena præst i hvid
Søren Hammer

Tilbage til Sidste Søndag