NPC'ere oktober 2010

Forum for liverollespilskampagnen Sidste Søndag.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

NPC'ere oktober 2010

Indlægaf Michael G. Nielsen » 1. nov 2010 13:17

Hej arrangørgruppe og NPC gruppe

Jeg vil gerne sende en stor ros til NPC gruppen, som jeg mener gav en fantastisk præstation til spilgangen i oktober.

Det må have været hårdt at deltage i så mange kampe, men jeg hørte og så jer løbe rundt og slås meget oftere end jeg normalt gør når der er orker. Så en exceptionel god indsats.

Desuden var det prisværdigt, og det hørte jeg mange være rigtig glade for, at i ikke var tilnærmelsesvis udødelige, som ellers normalt har været en tendens. Det var rigtigt rigtigt godt. Så istedet for at alle kunne spille sårede, så kunne vi more os med kampen og derefter fortsætte vores spil.

I var super fede.

Opdelingen mellem orker og gobliner var også rigtig god. Det var tydeligt både i udklædning, spille stil og hvor meget man frygtede npc'erne. Sejt.

De nye masker gav en virkelig god effekt. Jeg er helt klart med på flere-masker-vognen. De gav i hvert fald en meget bedre oplevelse.
Michael G. Nielsen

Geografisk sted: København

Re: NPC'ere oktober 2010

Indlægaf Søren Hammer » 1. nov 2010 22:32

Jeg hopper med på den vogn - Meget mere energi (Men også meget mere trætte bagefter så det ud til) ;) Og helt rigtigt at det var rigtig let at se forskel på orker og gobliner på både udseende og spil - og forskel i hvor meget frygt folk havde for dem var også til at mærke.

Super god balance
Søren Hammer

Indlægaf Marcus Bach » 3. nov 2010 22:36

Vil gerne sige tak på de fleste af NPC'ernes vejne, for den dejlige ros!

Vi havde også en kanon god spilgang, og følte glæden ved at kysse jorden så mange gange!
Planen var også at vi ikke skulle være uovervindelige, og gruppe delingen så ud til at virke perfekt, også efter jeres indtryk.
Da vi kort evaluerede, var det også klart, at det helt sikkert er noget vi vil gøre igen, med den samme spille art.

Vi vil også gerne takke alle de dejlige mennesker som kom ud og legede med os! Det gjorde ihvertfald at da dagen var omme, var samtlige i NPC gruppen helt smadret og udkørte! Så motion fik vi hvertfald ;)
Med venlig hilsen
Marcus Bach

TRoA - The Realm of Adventurers
NPC Sidste Søndag

A'kastin - Fantasiens Hersker
Arrangør - Sommerscenariet
www.akastin.dk
Brugeravatar
Marcus Bach

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Mathias Sauer » 11. nov 2010 13:08

Det giver også ekstra hvis orker gruppen ikke bare er ude for at slås, nu var jeg ikke med i oktober, men i september lavede vi også efterspil med at undersøge folks ting. tage nogle penge (20-50 % af hvad folk har på sig). og ellers bare lave dume ting. det virkede pisse godt.
denne besked er bare til folk der muligvis kommer til at spille orker i fremtiden. gør noget ud af jeres spil og både jer og andre spillere vil have en "bedre dag"
Det giver noget.
M.V.H Sauer!
Mathias Sauer

Indlægaf Michael G. Nielsen » 12. nov 2010 08:03

Hey! Jeg kan skide godt li' ideen med at NPC tager en procent del af spillernes penge.

Så kan man tjene penge ved at jagte NPC'er (da de har nogen) og der er en lidt større risiko ved at jagte NPC'er (Man mister hver fjerde mønt) og til sidst man mister ikke 100% af alt ens stuff (Hvilket man egentligt heller aldrig har gjort).
Michael G. Nielsen

Geografisk sted: København

Indlægaf Mogens Larsen » 25. nov 2010 18:42

Nemlig, det plejer at fungere rigtigt godt at tage en lille skilling eller to, når man som Ork har nedlagt et bytte"dyr" :)
Jeg var faktisk af den opfattelse, at det er blevet gjort i rigtigt lang tid. Jeg var nemlig også Ork i september og spillerne spurgte tit, om jeg havde noget, de kunne stjæle. En slags loot, om man vil.

Jeg tror at hvis man begynder konsekvent at tage X% af de nedlagtes penge, ændres spillet. I det mindste en smule. Spillerne vil i en mindre grad være de jagede ofre (da fx Orker går på dem, penge eller ej) og i højere grad de jagende eventyrlystne, der ser Orkjagt som en måde at tjene til føden på.

Hvor ville det være nice at se en gruppe helt normale gennensmit-spillere danne en gruppe af Orkjægere. For mig som Ork kunne det være sjovt at blive opsøgt af andre grunde end at vi står på en eller anden dum ridders bakke ^^
Mogens Larsen

Tilbage til Sidste Søndag