Et mistet banner

Forum for liverollespilskampagnen Sidste Søndag.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

Et mistet banner

Indlægaf Søren Hammer » 1. jul 2010 20:40

Jeg mistede et banner sidste spilgang - Det stod på den forbandede bakke/den forseglede bakke og blev taget under spillet og er ikke set siden.

Det er et brunt stykke stof med hvidt mønster (Keltisk-knude mønster) og en hvid falk.

Hvis der er nogen som har det , eller ved hvem der tog det, ville jeg sætte stor pris på at høre fra jer, da jeg har brugt en del timer på at sy det.
Søren Hammer

Re: Et mistet banner

Indlægaf Kåre M. Kjær » 2. jul 2010 07:58

Hej Søren

Det er jeg ret sikker på at orkerne (vi) havde en finger med i spillet på. Vi flyttede en smule på banneret, for at straffe dig for ikke at have bevogtet det overhovedet.

Som jeg husker det tog vi pinden og lagde den over på den anden side af stien ca. 10-15 meter væk - jeg vil tro det skulle være synligt fra bannerets originale placering. Jeg er noget overrasket over du ikke fandt det, måske er der nogle andre der har flyttet det efterfølgende?
Webmaster
Næstformand
I den Mørke Skov... en blog omkring liverollespil og sådan noget
Kåre M. Kjær
Administrator

Geografisk sted: Aalborg, Danmark

Indlægaf Søren Hammer » 2. jul 2010 12:44

der var flere henne og kigge efter det på forskellige tidspunkter i slutningen af spillet hvor ingen kunne se det (Det var ikke mit len, jeg har bare haft lånt banneret ud til ham der ejer lenet - Banneret er syet til en anden kampagne, hvilket gør det en tand mere irriterende at det er væk xP)

Har ikke så meget med sagen at gøre, men vil da lige nævne at jeg ikke synes det giver mening at orkerne skal deltage i lenskrigen, og løbe rundt og gemme bannere - Mest fordi at når de forsvinder er der ingen der aner hvem der har taget dem eller hvor de er gemt (I mit hoved giver det ikke mening fordi det ikke giver noget til hverken orkerne eller nogen andre at gemme et banner - det gør det bare umuligt for de andre lensherre at stjæle banneret, fordi det ikke er placeret der hvor det skal (Og bannerne er der jo lige netop for at de skal stjæles - og ikke gemmes)

Men jeg håber da der er en eller anden der har fundet det
Søren Hammer

Indlægaf Kåre M. Kjær » 2. jul 2010 15:13

Vi har ikke "gemt" det. Det lå fuldt synligt der hvor det blev lagt, så hvis flere har været der og kigget efter det, så har de enten været blinde eller også har nogle andre taget det.

Hvis du bryder dig bedre om den formulering så var den en slags avanceret "skubben til banneret". Det drejer sig om 10-15 meter og det var stadig fuldt synligt. Udover det var så sent på dagen at det alligevel ikke ville have haft indflydelse på om du fik dine lensherre penge, så var det ikke flyttet mere end at jeg tror det var ligemeget i forhold til lenspengene. Så under alle omstændigheder har vi ikke blandet os i noget, vi har bare "hærget" så folk er klar over, at der har været nogen forbi og at ejeren måske en anden gang gør noget ud af at beskytte det.
Webmaster
Næstformand
Kåre M. Kjær
Administrator

Indlægaf Michael G. Nielsen » 5. jul 2010 18:04

Meget trist Søren. Personligt havde jeg også et par problemer med at NPC'ere stjal mit banner dengang for et par år siden da jeg var lensherre, så jeg kan godt relatere til det. Håber du får det tilbage engang.
Michael G. Nielsen

Geografisk sted: København

Indlægaf Mikkel Morild » 8. jul 2010 14:54

Som NPC ansvarlig, vil jeg godt lukke ALLE teorier om at NPCérne tager/gemmer bannere mm. Det gør vi IKKE, da det forstyr spillet på en måde der ikke er efter planen, der med ikke sagt, at vi ikke kan finde på flytte eller vælte et bander, men det vil ikke være mere end at det ALTID ville kunne findes igen.

Jeg er blevet gjort opmærksom på at mit indlæg kan læses på en skidt måde det vil jeg gerne beklage, jeg ønsker blot at sige at vi i NPC gruppen prøver at være opmærksomme på ikke at forstyre det interne len spil, og derfor ikke fjerner bannere mm. fra lenene, jeg var selv med til at flytte det banner der bliver spurt til og der hvor det blev lagt efter vi gik der fra var det fuldt synligt fra hvor det stod da vi fandt det. hvad der er sket for år tilbage kan jeg ikke sige noget om da jeg ikke spillede med til SS den gang ?
Senest rettet af Mikkel Morild 8. jul 2010 23:53, rettet i alt 2 gange.
Mikkel Morild

Indlægaf Michael G. Nielsen » 8. jul 2010 15:20

Ah
Michael G. Nielsen

Indlægaf Michael G. Nielsen » 9. jul 2010 07:35

--- Slettet ---
Senest rettet af Michael G. Nielsen 9. jul 2010 09:02, rettet i alt 2 gange.
Michael G. Nielsen

Indlægaf Kåre M. Kjær » 9. jul 2010 08:07

-- SLETTET --

Så Søren; Jeg er ked af at høre dit banner er væk, jeg ville ønske der var noget (mere) jeg kunne gøre for at hjælpe dig, men jeg mener ikke jeg skylder dig en undskyldning. Det håber jeg du kan forstå.
Webmaster
Næstformand
Kåre M. Kjær
Administrator

Indlægaf Søren Hammer » 9. jul 2010 10:45

Nu da migals indlæg er slettet kan jeg ikke se hvad han har skrevet, men nej jeg skal ikke have en undskyldning eller noget xP

Ved dit første indlæg troede jeg det var gemt, som i rigtig gemt (Hvilket naturligvis kan virke en smule frustrerende som førstehånds-indtryk), men når det bare er som du skriver, har det jo sandsynligvis ikke noget med jer at gøre, at banneret er forsvundet.

En undskyldning er helt unødvendig. Og synes nu det var meget fint at du lige skrev i havde haft hænderne i det og forklarede osv. selvom det nok ikke har så meget at sige (Mest fordi det lynhurtigt faldt de fleste ind, af dem jeg snakkede med om at mit banner var forsvundet, at det da "helt sikkert nok" var ork-gruppen der havde taget det)

sandsynligheden er at det er nogle helt tredje personer der har gået en tur i skovet og tænkt "nøøøj, det er vel nok pænt, det tager vi med hjem når det bare ligger her i skoven" selvom det ville være lidt ærgerligt xP
Søren Hammer

Indlægaf Mike Hallund » 16. sep 2010 01:52

Tag det helt med ro søren. Dit banner er blevet fundet. Lige pt. ligger det hjemme hos mig, klar til afhentning. Men ellers kan du jo få det næste gang til SS.
Sidste Søndag Arrangør
Xenoglossia lay-outer
Workshopper til Aktiv Tirsdag
Brugeravatar
Mike Hallund

Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Indlægaf Søren Hammer » 16. sep 2010 07:11

Mike - check dato på tråden - Alt det her er skrevet inden banneret blev fundet og du fortalte mig det ^^
Søren Hammer

Indlægaf Mike Hallund » 23. sep 2010 02:36

Gud ja, det havde jeg glemt.
Sidste Søndag Arrangør
Xenoglossia lay-outer
Workshopper til Aktiv Tirsdag
Brugeravatar
Mike Hallund

Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Indlægaf Mogens Larsen » 27. sep 2010 20:07