En ide på tegnebrættet..

Forum for liverollespilskampagnen Sidste Søndag.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

En ide på tegnebrættet..

Indlægaf Mads Johansen » 6. maj 2013 17:18

Hej folkens

Jeg sidder pt med en ide til noget rollespil /en gruppe som jeg måske vil prøve at stable på benene ude til sidste søndag. I bund og grund er jeg blevet inspireret af kulturspillet til Khypris - år 1 hvor jeg deltog i. (Ikke at jeg vil til at starte borgerkrig i nebelheim, men gøre det at man er en del af en kultur der IKKE er kejserriget, mere interessant)

Vi har i lang tid set en masse folk spille på "had" til elverne, hvilket jo kun har været fedt MEN jeg er meget interesseret i at høre hvad i synes om min ide:

"En tileansk gruppe"

Selve ideen, indtil videre, går ud på at gruppe tileanere ankommer til nebelheim for at tjene penge i form af lejesoldater, handlende eller lignende. Gruppen køber sandsynligvis et len og holder til der og forsøger at få indflydelse på byens styre. Muligvis i form at deltagelse i handelslaug, byråd eller præsteråd. Samtidigt kunne der opstå konflikter, eksempelvis om de "udefrakommende" skal have indflydelse, således der kommer flere stridigheder mellem de mange kulture og mere interesse for andre kulture end kejserriget.

(Beklager min ringe formuleringer. Jeg tænkte at jeg hurtigst muligt ville skrive ideen ned nu hvor den var "frisk")
Håber i vil kommentere lidt på min ide. Glæder mig til at høre hvad i synes.
~ Sidste Søndag ARRANGØR - Smeden Tomas Galgenkopf
Mads Johansen

Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: En ide på tegnebrættet..

Indlægaf Mads Hvarregaard Kærsig » 21. maj 2013 19:10

Som sædvanligt må jeg erklærer min støtte til dine projekter, Mads, for jeg synes, det lyder som en super idé. Jeg har altid personligt fundet det politiske spil langt mere interessant end det med klinge og skjold. Så efter den stilstand den nuværende kommandant efter min mening har bragt til de politiske farvande i Nebelheim, kan jeg kun sige: Go for it!

Det fulde potentiale ved at lege med aspirerende politikere på den både bliver selvfølgelig først udfoldet, når der igen bliver indført en form for byråd. - Men at flere personer lægger pres på udviklingen mod dette ved netop at efterstræbe og arbejde for indflydelse fremskynder naturligvis den proces og skaber samtidigt også mere byspil, da der jo helt naturligt vil være en opbygning af kontakter til betydningsfulde personer.

Så ja, det er min lille analyse af det potentielle scenarie :)
Nebelheim: Magister Herpin Hvess, Troldmand af Lysets Kollegium
Krater: Sheriff Gyldendal
Mads Hvarregaard Kærsig

Tilbage til Sidste Søndag