elver npcer

Forum for liverollespilskampagnen Sidste Søndag.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

elver npcer

Indlægaf tobias faber » 2. jan 2013 17:01

tænkte om det måske var en ide at sætte en elver lejr op med lidt npc.er i sådan at os elvere havde et sted at være og slappe af da vi ikke længere kan smutte på kroen og tage os en bid mad og slappe af og det kan blive meget hårdt for elvere at skulle risikere at blive fanget fordi vi er sultne og tar på kroen og de fleste len vil ikke have os fordi de ikke vil i klammerier med byvaten osv. det skal jo self ikke være noget stort da der er begrænset med npc.er og det ikke er fair for troa at skulle holde styr på 2 store byer tænker mere på 3 stykker der har en butik hvor du kan købe lidt mad og drikke, slappe lidt af, hygge sig og måske få et job ligessom kroen engang immelem hyrer folk så man kan tjene lidt håndørere.

vil gerne høre jeres mening om det MVH. ilúvatar :D
tobias faber

Re: elver npcer

Indlægaf Rasmus Søgaard Jacobsen » 2. jan 2013 17:57

Jeg synes egentlig at det giver rigtig meget godt spil at elverne på denne måde er udstødte og forfulgt. Jeg ser også potentiale for endnu mere spil.

Hvis elverne gerne vil have en by eller et tilholdssted, så må de kæmpe lidt for det. Dette er dog ikke en kamp der kan tages med våben og skjold... endnu. Da elverne er så forfulgte kan de ikke købe jord. Derfor er I afhængige af andres sympati og jeres egne evner til at udrette noget. Jeg vil derfor foreslå jer at søge folk i byen og på len, som sympatiserer med elverne og ønsker at hjælpe dem. I skal dog ikke forvente at få noget uden at give noget (Hint: Ikke alle vil have penge).
Jeg har prøvet at tage kontakt til elverne i skoven for at arbejde med jer, men I bliver nødt til selv at gøre noget for at stable noget på benene.
- Rasmus
Rasmus Søgaard Jacobsen

Indlægaf tobias faber » 2. jan 2013 18:05

forstår godt det med det gir godt spil synes og så selv det er sjovt at løbe rundt og være jagtet men jeg tænker også det måske går over gevind engang imellem da jeg er bange for vi er på vej et sted hvor vi bliver karakterdræbt for at være elvere (ved godt det er urealistisk) men ved hvis det sker bliver elverne langsomt udryddet da folk mister interessen for at spille dem. kan også forstå at vi skal kæmpe for det da det ikke er sjovt alt bliver lavet for en. har også flere gange ville tage en snak med den kejserlige notar for at sende besked til kejseriget om uretfærdigheden mod os men han opholder sig tit i byen og han er selv rimmelig meget imod elvere ligesom næsten alle andre.
tobias faber

Indlægaf Steffen Kanstrup » 2. jan 2013 19:11

- Der er ikke på nuværende tidspunkt nogle planer om at lave en elver lejr i npc regi. Hvis man ønsker dette er det noget man selv kan forsøge at opbygge, det er ikke noget der vil møde modstand fra arrangørside.

- Karakterdrab skal som altid godkendes af arrangørerne før at de er endegyldige, så det at folk vil miste deres karakterer blot fordi de er elvere ser jeg som urealistisk.

- Det er selvfølgelig træls at have lidt besvær ved at komme ned at handle i kroen, men kroen afviser ingen. Jeg ved at de er ved at arbejde på at genetablere karavanen og det kunne jo være en nem vej hvis man ikke ønsker det konfliktspil der kan være ved at gå ind til byen. Og som jeg flere gange har sagt så er denne konflikt blevet startet af spillere, mellem spillere og for spillere. Det er ikke noget vi har tænkt os fra arrangørstaben at bryde ind overfor. Vi har flere gange det sidste halvandet år været forundret over at elverne ikke reagere når de styk for styk mistede flere og flere rettigheder, men ingen reagerede før meget, meget sent. Og når elvernes værste fjender er andre elvere, ja så har man en hård omgang foran sig.

@Tobias: Kan jeg ikke få dig til at bruge store bogstaver når du har benyttet dig af et punktum? Det vil gøre læsevenligheden i dine indlæg meget højere.
Steffen Kanstrup

Indlægaf tobias faber » 2. jan 2013 19:40

Du har ret vi gjorde intet før alt forsent. Det med selv at gøre noget har jeg selv tænkt over meget men vi kan dsv. ikke købe jord og har ærlig talt ikke penge til det og der er ikke lige frem et sted til at kunne sætte et telt op hvor vi ikke skal betale. Jeg ville også frygte mange overfald hvor vi fik stjålet kassen pga. mangelende vagter. Jeg ved også karakterdrab ikke ville gå igennem det er en irrationel frygt, men det er dog en frygt.

Undskyld ikke at bruge stort er ikke så god til grammatik
tobias faber

Indlægaf henrik kresten sørensen » 8. jan 2013 08:21

Hej Tobias

i kunne jo prøve at lave nogle aftaler med de forskellige lensherre om de ville lade jer slå lejre på deres jord, og skulle jeg give et bud til hvor det var bedst at slå lejre, så skulle i virkelig tage og håbe på shelter lenet pga. den har egen vandpost =)
Hvor der er vilje, er der vej!!
henrik kresten sørensen

Indlægaf tobias faber » 8. jan 2013 23:46

det prøvede vi også ved shelter lenet men da vi ankom stod bygarden der af en grund så vi måtte flygte alt hvad benene kunne bære men endte dsv med fængsel med ca 6 andre fangede elvere
tobias faber

Indlægaf tobias faber » 8. jan 2013 23:47

det prøvede vi også ved shelter lenet men da vi ankom stod bygarden der af en grund så vi måtte flygte alt hvad benene kunne bære men endte dsv med fængsel med ca 6 andre fangede elvere
tobias faber

Indlægaf Martin W. Andersen » 15. jan 2013 18:54

Mit råd det er det samme som Henriks, find arbejde hos en lensherre og tjen penge til jeres egen len, ansæt jer nogle mennesker som evt. kan hente jer noget mad. Vi ville måske endda kunne samle jer en hær og gå mod de lensherre, som har afvist jer, det ville også være en grund til at gå i krig.
Sidste søndags arrangør.
Martin W. Andersen

Geografisk sted: Gug, Aalborg

Indlægaf tobias faber » 15. jan 2013 22:07

vi ville også gerne have et len men der er 3 problemer

1. ingen af os har evnen til det dette er dog ikke et stort problem

2. jeg er ikke sikker på der er et len ledigt

3. selv for 5 elvere der arbejder er ca 500 mange penge især når vores arbejde består i at kæmpe i rækker og tage imod ordre fra andre. Vi er jo en stolt race og tager kun imod ordre fra folk som for eksempel en kommandant vi ikke kender i krise tider ellers tager vi kun imod ordre fra nogle vi stoler på. og med by garden der af en eller anden irerterende grund marchere rund i skoven på jagt efter os, g for at gøre det være er der en dusør på vores hoveder nu så kulter som Sigmar kulten er også efter os.
tobias faber

Indlægaf Casper Akto Kanstrup » 15. jan 2013 23:25

tobias faber skrev:og for at gøre det være er der en dusør på vores hoveder nu så kulter som Sigmar kulten er også efter os.

Beklager på forhånd tonen i min næste sætning: "hvor i alverden har du dog den gang bavl fra?"
Casper Akto Kanstrup

Indlægaf tobias faber » 15. jan 2013 23:44

ved ikke om det er der mere da jeg ikke har været der fra bygard komandanten døde og fremefter, men kan dog huske at blive jagtet af bygarden da vi gik ind på shelter lenet og nu hvor jeg tænker nærmere over det var det nok morr og ikke sigmar har nok husket forkert.
tobias faber

Indlægaf henrik kresten sørensen » 18. jan 2013 08:00

Hvis det kan hjælpe dig en lille smulle så er det ikke noget byvagten gør længer uden en god grund ;)

Mvh
Henrik
Hvor der er vilje, er der vej!!
henrik kresten sørensen

Indlægaf tobias faber » 19. jan 2013 12:08

Så vi kan være i byen hvis vi ikke har gjort noget? Eller er det kun ude i skoven de ikke angriber uden grund?
tobias faber

Indlægaf Mads Johansen » 19. jan 2013 20:30

Som svar på dit tidligere opslag, hvor du nævnte at Mórr kulten havde udlovet en dusør på elverne:
Jeg er på nuværende tidspunkt den ENESTE der repræsentere Mórr kulten. Og jeg har ikke udlovet den såkaldte dusør.. (Dermed ikke sagt at jeg ikke ku finde på det på et senere tidspunkt)
~ Sidste Søndag ARRANGØR - Smeden Tomas Galgenkopf
Mads Johansen

Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlægaf Casper Akto Kanstrup » 19. jan 2013 22:55

Mads Johansen skrev:Som svar på dit tidligere opslag, hvor du nævnte at Mórr kulten havde udlovet en dusør på elverne:
Jeg er på nuværende tidspunkt den ENESTE der repræsentere Mórr kulten. Og jeg har ikke udlovet den såkaldte dusør.. (Dermed ikke sagt at jeg ikke ku finde på det på et senere tidspunkt)

Kan heller ikke lade være med at tænke hvorfor de dog skulle det? med mindre der var begået gravskænderi og så ville det stadig ikke være på alle elvere
Casper Akto Kanstrup

Indlægaf tobias faber » 20. jan 2013 01:04

det var byen der gav dusøren og er ikke sikker på kulten men mener det var morr. ham der så ud til at være lederen havde forbinding på hovdet og på øjet.
tobias faber

Indlægaf Mads Johansen » 21. jan 2013 19:16

Nåååh.. Min lille gruppe af tilhængere. Well det kan ikke udelukkes at de har rodet sig ud i noget dumt ;)
Men prøv at løse problemet så in game så muligt. :)
~ Sidste Søndag ARRANGØR - Smeden Tomas Galgenkopf
Mads Johansen

Geografisk sted: Aalborg Øst

Tilbage til Sidste Søndag