Opdatering af reglerne - Hvordan?

Forum for liverollespilskampagnen Sidste Søndag.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

Opdatering af reglerne - Hvordan?

Indlægaf Thomas Aagaard » 9. okt 2012 17:55

Nu er der beta test af Lens reglerne de næste par måneder...

Er der en nærmere plan for hvad dan opdateringen kommer til at forgå?
Hvornår?
Trykker i nye regelhæfter?
Kan man få byttet sit gamle hæfte til et nyt?
Hvis ja, koster det så noget?
Hvad ændre i ellers?
Skal vi alle sammen have nye roller?
Kommer der også en settingbog?

Nu når vi er i gang med at teste, kan vi så ikke prøve at ændre kampregler til dem der bruges til krigslive 9?

Og jeg synes det kunne være en rigtigt god ide hvis Udvalget fik lidt flere penge næste år, til at trykke nye regelhæfter og lade folk bytte deres gamle gratis.
(så minimere vi risikoen for at folk bliver ved med at bruge de gamle) Og det skal jeg gerne støtte på GF...
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard

Geografisk sted: Århus

Re: Opdatering af reglerne - Hvordan?

Indlægaf Steffen Kanstrup » 9. okt 2012 18:41

Thomas Aagaard skrev:Nu er der beta test af Lens reglerne de næste par måneder...

Er der en nærmere plan for hvad dan opdateringen kommer til at forgå?
Hvornår?
Trykker i nye regelhæfter?
Kan man få byttet sit gamle hæfte til et nyt?
Hvis ja, koster det så noget?
Hvad ændre i ellers?
Skal vi alle sammen have nye roller?
Kommer der også en settingbog?

Nu når vi er i gang med at teste, kan vi så ikke prøve at ændre kampregler til dem der bruges til krigslive 9?

Og jeg synes det kunne være en rigtigt god ide hvis Udvalget fik lidt flere penge næste år, til at trykke nye regelhæfter og lade folk bytte deres gamle gratis.
(så minimere vi risikoen for at folk bliver ved med at bruge de gamle) Og det skal jeg gerne støtte på GF...

- Når opdateringen er klar vil der være et par måneder hvor den ligger offentligt og det vil være muligt at være pointere eventuelle fejl, etc. Derefter vil den gå live i spillet. Den endelige dato for dette er dog ikke klar endnu.
- Umiddelbart var tanken kun at lave en digital opdatering af reglerne, da klubben fortsat har et væld af regelhæfter som bare ligger. Om der kommer en håndfast version fra vores side er derfor uvist, men umiddelbart hælder vi til et nej.
- Alle vores karaktertyper vil få nye evner, der vil endvidere være et par opdateringer af nuværende evner. Derudover er det lenssystemet som får en overhaling. Der vil formentlig også kommer flere magiske formularer, men det er magien der er vores store nuværende arbejdsområde og det er noget vi er lidt forsigtige med for ikke at lave nogle ubalancerede ting i.
- Der er tale om en opdatering/udvidelse, så man beholder ens rolle og får mulighed for at købe nye evner eller andre evner, hvad der nu passer til ens karakter. Skulle ens karakter blive berørt af en ændring, vil man blive kompenseret for det. Eks. hvis man har Snigmord vil man få nogle xp til rådighed, den den bliver billigere nu.
- Settingbogen er/vil være digital via vores "wiki". Jeg er netop blevet færdig med at rydde op i den efter hackerangreb og fået hentet alt det der var lagt op på den ned i et lille diskret dokument på 58 sider. Når Kåre har tid vil der komme et wordpress versionen af wikien op, som vi vil ligge denne information og alt det vi ellers kan komme til, op på og så vil den fungere som Settingbogen.

- Vender lige reglerne fra Krigslive IX i gruppen samt den med om vi skal lave fysiske regelhæfter. Et begrænset oplæg vil nok ikke være en dum ide, nu hvor jeg tænker over det.
Steffen Kanstrup

Re: Opdatering af reglerne - Hvordan?

Indlægaf Thomas Aagaard » 9. okt 2012 19:26

Jeg synes man skal trykke x nye og smide alle de gamle ud. For så undgår man forvirring. Ellers så ender det med at folk bruger en blanding af nye og gamle og det tror jeg vil give problemer i det lange løb.
Hvor mange man skal trykke, bør man kunne vurdere ud fra hvor mange man lavede oprindeligt og hvor mange man har tilbage.

Så mit forslag er at i finder ud af hvad det vil koste og så inkludere det i udvalgets budget for næste år.
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Sidste Søndag