Beta test i oktober og november

Forum for liverollespilskampagnen Sidste Søndag.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

Beta test i oktober og november

Indlægaf Steffen Kanstrup » 9. okt 2012 13:36

Hej alle

Som vi tidligere har nævnt vil vi gerne lave en test af vores nye lensregler ude til Sidste Søndag, en såkaldt beta test. Denne test kommer til at ske i de resterende af årets spilgange. De kommer mest til at påvirke lensherrerne, som går fra at få deres indtægt udbetalt i shillings til at få dem udbetalt i forskellige ressourcer. Mange af de ting de nye ressourcer kan benyttes til (udover at sælge dem for penge) vil først blive muligt ved udvidelsen (såvidt at vi finder systemet fungerer og ikke bare kaster de ud til højre fordi det ikke gør ;)), men dette bør dog ikke skræmme jer fra at kaster jer ud i at fremskaffe ressourcer.
I det vedhæftede dokument kan I se hvad det er muligt at benytte ressourcer til fremover og få lidt en ide om hvad der vil blive muligt når udvidelsen k
ommer.

Feedback er selvfølgelig også meget velkommen, men vi vil gerne undgå at I skriver alt for meget af den her på facebook, da det nemt kan drukne. Så derfor bedes I skrive den på vores forum http://www.troa.dk eller send os det pr. mail på sidstesoendag@troa.dk.
Vedhæftede filer
Modificerede lensregler 1.1.docx
(904.54 KiB) Downloadet 144 gange
Steffen Kanstrup

Re: Beta test i oktober og november

Indlægaf Mads Hvarregaard Kærsig » 9. okt 2012 16:14

Først og fremmest skal der fra min side ses et anerkendende nik til et resoursesystem, der overordnet set ser rigtigt fint ud!

Jeg rynker dog lidt på panden, når jeg læser, at lensherrene vil få mulighed for at optjene mere end det traditionelle ene XP per spilgang med et system, der teoretisk set gør det muligt at tjene 11 XP pr. måned... Mere realistisk set kan det også påpeges, at der ér lenherrere til stede nu, der kan indkassere 3-4 XP pr. spilgang, og dermed, i forhold til andre, vil kunne opbygge en karakter meget hurtigt.
Jeg ved ikke, om det fra arrangørenes side er et forsøg på at lokke flere lensherrere til, men jeg finder det upassende, måske tilnærmelsesvist uretfærdigt, at tildele så stort et "boost". -Også selvom jeg da går ud fra, at der er lignede bonus-ordninger på vej til andre roller i spillet.

Ville et maksimum af ét universelt bonus-XP ikke være tilstrækkeligt?
Mads Hvarregaard Kærsig

Indlægaf Steffen Kanstrup » 9. okt 2012 16:52

Det vil ikke være muligt for nogen at få mere end ét bonus xp pr. spilgang på sit karakterark, ligemeget hvor mange man har til rådighed. Grunden til at det ikke lige står mere udspecificeret her er at det kommer til at stå under generelle regler og derfor lige var smuttet :)

Så man vil kunne få 2 xp pr spilgang, et alm og et bonus xp.
Steffen Kanstrup

Indlægaf Thomas Aagaard » 9. okt 2012 17:46

Lenets goder
For ethvert len man er i besiddelse af, ud over det første, vil man modtage en bonus. Dette består af et valgfrit Bonus XP pr. spilgang pr. len. Dvs. at har man et len modtager man ikke noget Bonus XP. Har man 3 len modtager man 2 Bonus XP, osv.

Mangler en ordenlig forklaring på hvordan det virker. (også selv om det står et andet sted. og tilføj en henvisning.)

evt. tilføj:
"Disse xp modtager man som om man var læremester, og man kan altså give dem til andre roller. Disse Bonus xp er en undtagelse fra reglerne om at man max kan modtage 1xp pr spilgang og det er derfor muligt at modtage to xp på denne måde

Ændring til grundreglerne:
"Der findes 8 slags XP: Borger-XP, Jæger-XP, Kriger-XP, Lyssky-XP, Troldmands-XP, Præste-XP, Alkymist-XP og Bonus-XP"
og en forklaring på hvordan de virker.

Magiske genstande
Visse ressourcer er også vigtige i skabelsen af magiske genstande og det at forbedre rustninger. Dette betyder at både magikere og smede er interesserede i ressource, men også at du som Lensherre har nemmere ved at få lavet sådanne genstande.

Reglerne for det?
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg synes om det... jo ikke lige frem fordi warhammer (WFRP) flyder med magiske genstande som man kender det fra D&D
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Steffen Kanstrup » 9. okt 2012 18:25

Der vil komme en mere udførlig forklaring af hvordan Bonus XP virker.

Angående magiske genstande, så er reglerne for dem stadig under udarbejdelse og diskussion i arrangørgruppen så vi vil helst ikke vise dem endnu. Det kan dog siges at det ikke vil være nemt at lave magiske genstande og kræver nogle valg af spilleren for at lave dem.
Steffen Kanstrup

Tilbage til Sidste Søndag