Kostumer / props til film

Generelt snak der ikke passer ind andre steder.

Redaktør: Bestyrelsen

Kostumer / props til film

Indlægaf Beldorin » 25. jan 2013 15:50

Hej medlemmer af TROA jeg er studerende på European Film College og på nuværende tidspunkt er jeg igang med at udvikle/produce en film der drejer sig om the 3rd Crusade og tempel ridderne.. Jeg er derfor på udkig efter kostumer og er her for at høre om det er muligt at låne/leje sig til eventuelle kostumer, vi skal nok selv afhente og bringe tilbage, og vi er villige til at tage all forholdsregler der nu måtte være angående jeres ejendele.

Vi er p.t på udkig efter:
- Sværd 2h, realistiske
- Brynjer
- støvler (læder eller lign)
- Andre props
- Muligvis skuespiller afhængigt af final draft på scriptet

Jeg er villig til at imødekomme alle forholdsregler i måtte have, og håber på at vi har mulighed for at arbejde sammen

Mvh

Simon Bianchi Andersen

Carl Th. Dreyers vej 1, Ebeltoft, 8400
Beldorin

Re: Kostumer / props til film

Indlægaf Thomas Aagaard » 25. jan 2013 16:24

Et par hurtige kommentare.

Foreningen har ikke de ting, så du skal låne af medlemmer.

Antal af de enkelte genstande?

Er det blankvåben du er på udkig efter? eller er skum ok.
mængden af Blankvåben blandt medlemmerne er nok ret begrænset, da vi jo bruger skum til rollespil...
(Mange af os bruger våben af mærket calimacil -se calimacil.dk)

Hvornår skal du bruge tingene?

Brynjer, slagkofter og evt. hjelme burde være ikke være umuligt.

Støvler er et af de punkter hvor mange af os ikke er så "true" og bruger moderne sorte militærstøvler. Men der er selvfølgeligt undtagelser.

---

Jeg sætter dog spørgsmålstegn ved brugen af tohåndssværd i år 1187... Men det er velkendt at film fortrækker et stort sværd frem for sværd/skjolde... ;)

Og så skal dit brugernavn i øvrigt være dit rigtige navn...
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Kåre M. Kjær » 25. jan 2013 19:29

Han har skrevet til bestyrelsen og spurgt om vi kunne hjælpe og jeg henviste ham hertil - jeg tror det er en copy-paste fejl, han er godt klar over, at han skal have fat i enkeltmedlemmer.
Webmaster
Næstformand
I den Mørke Skov... en blog omkring liverollespil og sådan noget
Kåre M. Kjær
Administrator

Geografisk sted: Aalborg, Danmark

Indlægaf Beldorin » 25. jan 2013 21:05

Tak for det hurtige svar, det er ca. 2 måneder fra den nuværende dato, men prøver at komme det i forkøbet. Og beklager det med brugernavnet, fik jeg ikke lige kigget på :) Og foretrækker at det ikke er skum da det skal se realistisk ud, er udemærket klar over blankvåbenstilladelsen.

Angående det med enkelt medlemmer, så er det selvfølgelig dem jeg rækker ud til, og antallet er så meget jeg må låne og i kan provide :)

Simon Andersen
Beldorin

Indlægaf Kåre M. Kjær » 25. jan 2013 22:39

Hvis det er stål du søger, så bliver det noget mere begrænset. Der er en del der har noget, men typisk har de ikke skeder, passende belter, osv. til det - og jeg ved ikke om der er nogen der har helt store stålvåben.

Du skylder næste dig selv at se Calimacils våben - de er nemligt meget realistisk af udseende. Et tilfældigt eksempel: http://www.calimacil.dk/khepri.html
Webmaster
Næstformand
I den Mørke Skov... en blog omkring liverollespil og sådan noget
Kåre M. Kjær
Administrator

Geografisk sted: Aalborg, Danmark

Indlægaf søren thorup » 31. jan 2013 15:30

Jeg kunne måske godt overtales til at låne noget af mit udstyr ud. Det skal dog siges at det er lavet til en mand der er 195cm høj og ikke er tynd.

Jeg har:
En ringbrynje med korte ærmer og hæng.
En ringbrynje hætte (dog skal den nok lige fixes en smule før den er 100%)
Et par ringbrynje luffer.

Ting som nok er for moderne:
Et par pladearme
Et par pladeben
En Greathelmet

Udover det så er alt mig eget ridder grej i lilla farve og mit våbensjold er et svin på et fad, så jeg regner ikke med at du er intresseret i det.
søren thorup

Tilbage til Generelt snak