Omkring de pistoler...

Her kan der stilles spørgsmål til reglerne, og ændringer eller tilføjelser kan offentliggøres.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

Omkring de pistoler...

Indlægaf Jesper Nielsen » 2. aug 2011 19:43

Godaften(som det er mens jeg skriver dette).

Jeg er for omkring 2-3 gange siden begyndt som en enkeltstående pirat ude i TRoA og til at gå med på den sjove leg har jeg altså købt udstyret til et beløb over 2000 kroner. Det slår mig da, når jeg nu står med alt det her, at der er en speciel genstand - pyntegenstand, vel at mærke - som jeg faktisk ikke er tilladt at bære rundt på.

Her er min bøn: Lad mig bærer rundt på et krudtvåben, selvom jeg ikke har evnen til at bruge den.

Forklaring følger: Jeg begyndte hovedsaligt til rollespil for andres og min egen fornøjelse, og lige fra starten har krig aldrig været min hensigt i spillet. Jeg vil ikke tage nogen form for skud med til min pistol, og jeg er tilmed klar til at gennemgå et fuldt body-check ved ankomst for at sikre at jeg ej vil snyde. Jeg prøver bare på at skabe spil, og jeg kan kun fastholde illusionen ved at have den lille truende genstand ved min side - skønt jeg som sagt aldrig bruger den. Til kamp - for det kommer jo, er vi alle sikre på - har jeg en sabel med til brug, for ikke at gribe til hvad jeg ikke må.

Ekstra note: Krudtvåben er forbandet dyre, og til en tilføjelse: hvis endelig jeg købte evnen, ville jeg som sagt stadig ikke bruge våbnet, da jeg ikke er så meget for den slags RP med "bang, du dør"(Jeg ved godt de afgiver lyde af sig selv). Og jeg synes det er EKSTREMT mange penge(og lidt XP) at give for noget man ikke bruger til andet end detalje på kostumet.

Jeg håber på at kunne tage en samtale med en GM om dette, når jeg næste gang kommer til TRoA.
Jesper Nielsen

Re: Omkring de pistoler...

Indlægaf Thomas Aagaard » 2. aug 2011 20:06

Problemet er at folk ikke ved at du ikke har evnen. Så bare ved at havde den i bæltet så "bruger du den" som et magtmiddel.
Hvilket du tydeligt er klar over. (for ellers så ville du slet ikke spørge om lov)

Dette er grunden til at reglerne gør det ret klart at hvis man ikke har evnen, så må man ikke en gang medbringe et krudtvåben.
(de andre våben evner forbyder dig blot at bruge det)

Så jeg vil mene at du endten skal have evnen eller også lade pistolen blive der hjemme.
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard

Geografisk sted: Århus

Indlægaf søren thorup » 3. aug 2011 22:37

Det som Thomas siger er sandt og du bliver nød til at lade den blive hjemme, hvis du ikke har evnen.
søren thorup

Indlægaf Mathias Alexander Ibsen » 8. aug 2011 02:21

En lille note:

Pirater har det med at blive set på med onde øjne off-game, fordi det siges der ikke er vand i nærheden af Nebelheim. Har selv oplevet det :)
- Martin Brink
Oberst af Krater Kompagniet
Mathias Alexander Ibsen

Geografisk sted: Vokslev/Sønderholm, Nordjylland

Indlægaf Søren Hammer » 8. aug 2011 07:59

Ja det er rigtigt nok - Setting wise, så giver pirater ikke særlig god mening i manges hoveder. - Måske TRoAs næste projekt skal være noget der omhandler pirater xP (Nu er Post Apoc jo kommet med)
Søren Hammer

Indlægaf Thomas Aagaard » 8. aug 2011 15:44

Hvis så bare folk spillede warhammer flodpirater...
Men folk vil jo typisk lege 16-1700tals pirater eller noget de har set i en film...
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Regelspørgsmål