Spørgsmål om elver religion

Her kan der stilles spørgsmål til reglerne, og ændringer eller tilføjelser kan offentliggøres.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

Spørgsmål om elver religion

Indlægaf Mads Johansen » 13. mar 2010 23:28

Hej folkens.

Som i nok har regnet ud, så er jeg en smule i tvivl om religionerne i elver verdenen og deres brug i vores spil til ss. Dertil kunne jeg godt tænke mig og høre om man ikke kunne indgå en form for kompromis med at give disse elver guder nogle evner? eksempelvis er der jo Isha og Kunous (Taal/ryha) hvor Kurnous får evnerne fra regelsættet med Taal osv. Men hvad med de andre?
Håber jeg har fået formuleret mig sårn' nogenlunde og at i får budt ind med nogle svar.
Det bør nok lige siges at jeg selv og et par venner har planer om at komme ud i skoven som Høj elvere IGEN, hvor den ene af os så måske skulle være en præst.

På forhånd tak
Mads
~ Sidste Søndag ARRANGØR - Smeden Tomas Galgenkopf
Mads Johansen

Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Spørgsmål om elver religion

Indlægaf Thomas Aagaard » 14. mar 2010 15:32

Du må gerne kalde dig for Præst for Isha... du kan bare ikke bruge magi.

Det er dog ikke alle guder der har interesse i området omkring Nebelheim og således vil det kun være muligt at spille præst for nogle få af dem og stadig få adgang til magi. Det drejer sig om Morr, Myrmidia, Ranald, Shallya, Sigmar, Taal / Rhya, Ulric og Verena. Man kan godt påstå at være præst for en af de øvrige religioner (uanset om man rent faktisk er det eller ej), men man vil under ingen omstændigheder få adgang til magi fra disse.

En højelver præst for Isha har INGEN grund til at være i Nebelheim...
Skal man spille elver, så giver det helt klart bedste mening hvis man er fra en af de enklaver af elvere som bo i kejserriget.
(eller den store enklave i Mariemburg)

Og pt. hvor det er en vampyr der har magten, kan det meget hurtigt ende galt, hvis man kommer som højrøvet elver...
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard

Geografisk sted: Århus

Re: Spørgsmål om elver religion

Indlægaf Mads Johansen » 14. mar 2010 17:12

Okay, tak for det hurtige svar. ;)
Så fandt man så ud af at jeg nok ikke kommer ud og spiller elver. Men okay, det ville jo selvfølgelig ikke give så meget mening at befinde sig i Nebelheim.

Igen mange tak
Mads
~ Sidste Søndag ARRANGØR - Smeden Tomas Galgenkopf
Mads Johansen

Geografisk sted: Aalborg Øst

Tilbage til Regelspørgsmål