Snigmord og egen læremester.

Her kan der stilles spørgsmål til reglerne, og ændringer eller tilføjelser kan offentliggøres.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

Snigmord og egen læremester.

Indlægaf Steffan Bernhardt Jensen » 24. feb 2010 20:54

Som titlen siger, så har jeg lige et hurtigt spørgsmål omkring evnen Snigmord. Kan det virkelig passe at den evne koster 14 exp som der står i regelbogen?
Det lyder helt vildt, men det er måske bare mig :) Udover det kunne jeg også godt tænke mig at spørge lidt til hvordan det fungerer med at være sin egen læremester? Jeg har ikke kunnet finde det i reglerne.

På forhånd tak for svarene :)

Mvh. Steffan B. Jensen.
Steffan Bernhardt Jensen

Re: Snigmord og egen læremester.

Indlægaf Martin Akto Kanstrup » 24. feb 2010 21:26

Ja snigmord koster 14 Xp (-2 for favorit og evt. -1 for kostume). Min personlige mening er også at det er lidt dyrt, men i det nye regelsystem vi er ved at udvikle vil vi tage et kig på snigmord eftersom den ikke er attraktiv for nogen med sådan en pris.

At være lærermester for sig selv fungerer på samme måde som at være det for andre, du får udleveret 5 xp i bunkeren, beholder én selv og deler resten ud.
Brugeravatar
Martin Akto Kanstrup

Indlægaf Steffan Bernhardt Jensen » 24. feb 2010 21:34

Det kræver vel en smule tillid til personen fra GM-bunkerens side af? En svag sjæl der er læremester for sig selv ville vel få 1 exp hver gang på den måde. Jeg tror ihvertfald ikke jeg ville kunne dy mig :) Men det er måske også meningen?
Lige et hurtigt indskudt spørgsmål mere: Hvordan gør i med rygning til jeres rollespil? Skal jeg have gang i snaden eller skal jeg helt væk fra skoven og ud af spillet for at få en cigaret?

Mvh. Steffan B. Jensen.
Steffan Bernhardt Jensen

Indlægaf Kåre M. Kjær » 24. feb 2010 22:30

Det er i høj grad meningen, at en læremester kan videreuddanne sig selv... så det er der intet skidt.

Årsagen til at snigmord færdigheden er sat så dyrt er netop for at folk ikke skal købe den. Holdningen var, dengang reglerne blev lavet, at snigmord som evne ikke er spilskabende men meget spilødelæggende - man nedkæmper øjeblikkeligt en spiller, hvilket ikke skaber underholdning for nogen. Hvis den var billig ville folk købe den hurtigt og, groft sagt, snigemyrde til højre og venstre.

Jeg har tidligere deltaget i scenarier hvor snigmordsevner var let tilgængelige - det var meget spilødelæggende.

Bonk derimod tager godt nok også en person ud, men er sværere at komme afsted med (fordi hjelm forhindrer det og mange soldater har hjelm på) og så er folk kun slået ud.
Webmaster
Næstformand
I den Mørke Skov... en blog omkring liverollespil og sådan noget
Kåre M. Kjær
Administrator

Geografisk sted: Aalborg, Danmark

Indlægaf Steffen Kanstrup » 24. feb 2010 23:20

Mht. rygning så ser vi gerne at folk går væk fra spillet når de skal ryge da det er yderst spilbrydende at se cigaretter omkring. Hvis man har en ingame pibe må man godt ryge nede i byen, hvis man altså er gammel nok til at ryge ifølge lovgivningen.

Mht. snigmord, så er det som Kåre skrev.
Steffen Kanstrup

Indlægaf Steffan Bernhardt Jensen » 25. feb 2010 13:43

Tak skal i have. Jeg vender tilbage til denne tråd hvis jeg kommer på mere :)

Mvh. Steffan B. Jensen.
Steffan Bernhardt Jensen

Tilbage til Regelspørgsmål