slaver

Her kan der stilles spørgsmål til reglerne, og ændringer eller tilføjelser kan offentliggøres.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

slaver

Indlægaf tobias faber » 13. sep 2012 14:45

hvad er byen Nebelheim s status til slaver egentlig? da jeg har set elvere (indbefatter mig) blive behandlet som slaver og gjort til en del af byens ejendom hvilket jeg syntes burde stoppe da elvere teknisk set slet ikke er Nebelheim indbyggere men bor i skoven eller hvis du er høj elver på deres ø.
by garden burde kunne afvise elvere men ikke tage dem som slaver da fattigdom så vidt jeg ved IKKE er en forbrydelse men jeg kan self tage fejl.
så hvis de er imod slaver så vil jeg kæmpe med de argumenter til næste gang jeg ser en elver blive til slave for ikke at have 10 schillings. :x
tobias faber

Re: slaver

Indlægaf Thomas Aagaard » 13. sep 2012 17:55

Det du glemmer er at for at have rettigheder, så kræver det at man anderkendes som Borger. Og det er elverne, som du selv siger ikke. Dermed har i ingen rettigheder.
(og ingen spiller høj elvere, for de har intet at lave i Nebelheim og jeg har til dato ikke set noget der nærmer sig et ordenligt højelver kostume)

Slaveri er forbudt i kejserriget.
Men så kalder man det jo bare noget andet.
Hvis folk skylder penge, eller f.eks ikke kan betale en bøde, så må de jo arbejde gælden af. Og det kan let tage mange år.
Det er også ganske lovligt at sælge en gæld videre til en anden. Så det er effektivt slaveri, blot med et andet navn.

Men det er grundlæggende et spørgsmål om racisme, hvor elvere bliver sidestillet med f.eks kvæg. F.eks en ko, som jo kan sælges og købes og som ikke har rettigheder.

Så du kan sammenligne det med de sortes vilkår i USA før borgerkrigen, eller jødernes i tyskland i 1930erne.
Eller for den sags skyld kvindernes situation her i danmark tidligere.

Er det retfærdigt? Bestemt ikke, men det er racisme og diskrimination aldrig.
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard

Geografisk sted: Århus

Indlægaf tobias faber » 13. sep 2012 19:26

ja men det med en for eksempel ny elver der er første gangs spiller vader ind i byen uden at ane noget om indregistrering bum slave indtil du arbejder dig fri hvilket kan tage en hel spille gang som jeg var tæt på at opleve hvilket jeg syntes var rimelig spil ødelæggende og stier på en flaske is der smelter indtil en højelver dame (jo der findes er en der render rundt derude som går med en troldmand i hvid kappe) betaler for dig. så derfor foreslår jeg lav det om til kan du ikke betale så må du blive afvist og håbe på en vil rende dit ærinder for dig. fra personlige erfaringer kan jeg da også sige jeg mister en hulands masse penge ved at by garden enten skifter indregistrering metoden eller at de påstår en elver har taget den men som alle ved er elvere trofaste over for deres egne så hvorfor skulle sådan en gøre sådan noget? nå men anyway lav det dog om til de bliver lukket ude ellers så skal jeg dæleme fortælle by garden en ting eller to om ordenlige manere næste gang de prøver at slave gøre en elver.
tobias faber

Indlægaf tobias faber » 13. sep 2012 19:31

okay jeg læste lige mit sidste igennem og syntes det lød som om jeg havde personligt had til dem hvilket jeg godt lige ville understrege det har jeg ikke min karakter er dog ikke så venligt sindet over for garden eller de fleste mennesker for den sags skyld
tobias faber

Indlægaf Thomas Aagaard » 13. sep 2012 19:54

Elver snyder og svinder og man kan ikke stole på dem. Og så er de villige til at sælge hinanden for småpenge.
(og det sidste er faktisk rigtigt, for det er sket i flere tilfælde at elvere har fanget andre elvere og afleveret dem imod at de fik en dusør)

Derfor bliver man nød til at holde øje med dem og føre skarp kontrol med dem. Og da denne registrering jo koster penge, så må elverne jo selv betale for det.

----
Og ja, det er bestemt ikke retfærdigt. Men så må i jo bare gøre noget ved det.
Men så længe i forråder hinanden så får i det helt sikkert ikke ændret.

Stå sammen om at sige nej, lav en elverenklave et andet sted, find mennesker med magt som vil støtte jer osv.
Løs det i spillet.

Arrangørrene er ganske klar over at elverne bliver diskrimineret, undertrykt og der er udbredt racisme imod dem.
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard

Geografisk sted: Århus

Indlægaf tobias faber » 13. sep 2012 20:40

tro mig jeg arbejder på det i spillet
tobias faber

Indlægaf Steffen Kanstrup » 14. sep 2012 23:40

Hele elver registreringen og hvad det har bragt og bringer med sig er noget vi er klar over (som Aagaard siger), men da det er spillerskabt (loven blev indført af byrådet, efter forslag fra præsterådet) så er det ikke noget vi fra arrangørside vil gribe ind i, da det er en del af spillet. Men indtil videre har ingen stillet sig til modværge, tværtimod har mange elvere været for loven allerede da den blev foreslået og efterfølgende. Så forvent ingen indgriben fra arrangørside, da det blot er en del af spillet.
Steffen Kanstrup

Indlægaf Mads Johansen » 15. sep 2012 12:11

Det udfordrer jo også spilleren, synes jeg i hvert fald.
Elverne er jo tydeligvis ikke accepteret i Nebelheim, hvilket er årsagen loven blev indført. Synes også, som Aagaard siger, at i skal stå sammen og finde så mange elvere så muligt og lave en masse fedt spil ud af at gøre "oprør" mod elver racismen og lave noget sjovt ud af det :)
~ Sidste Søndag ARRANGØR - Smeden Tomas Galgenkopf
Mads Johansen

Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlægaf tobias faber » 15. sep 2012 13:17

her er det jo så under oprør fordi for med et oprør ville elverne blive karakterdræbt og næsten ingen chance for sejr når lenene er for bange til at støtte os og vi er for få til at gå i direkte oprør og da der jo ikke er så meget vi kan gøre mod byen udenfor byen da der i spillet jo ikke er foreksempel vogne med forsyninger til byen som man kunne overfalde og dermed gøre dem sure og iretteret så meget som muligt eller penge transporet som man kunne overfalde men disse er her jo ikke men tro mig min karakter ville være den første til oprør da den er rimelig aggressiv mod racisme og andre former for forskels behandling
tobias faber

Indlægaf Simon Krogh » 16. sep 2012 00:06

Tror du folk i iran tænker, "hey! vi vinder det her!" og laver oprør ? nej, mange af dem tænker, det er ikke sikkert jeg overlever dette.

Og, ifølge mig skal det også være sådan, når folk laver oprør, Du skal ikke regne med du vinder! men at få dit ord ud så andre høre det.

hvis det er karakterdræb der holder dem fra det så er det også fint, da de er bange for deres liv, men..tro mig, der er mange elver der vil rejse sig op hvis der først er en der snakker for højt.
Ved venlig hilsen Simon :D, Håber din dag har været god, og den kommende bliver endnu bedre! :D er dig dag lige gået i gang, så håber jeg du har sovet godt.
Simon Krogh

Indlægaf Michael G. Nielsen » 18. sep 2012 07:57

Og man kunne jo også starte et andet sted end at gribe til våben.

Desuden er elvere nogle sadister der torturere folk på åben gade ;)
Michael G. Nielsen

Geografisk sted: København

Indlægaf tobias faber » 18. sep 2012 20:25

hvornår har vi gjort det? jeg har godt nok ikke kunnet være der siden sommercenariet men er jeg gået glip af så meget!?!?!?
tobias faber

Indlægaf Steffen Kanstrup » 18. sep 2012 20:28

Eller elvere der overfalder fangerne i fænglset og forsøger at spise dem... Der er mildest talt sket et par ting siden døgnscenariet ;)
Steffen Kanstrup

Indlægaf tobias faber » 18. sep 2012 20:29

men der er også det problem vi er ikke så mange elvere hvis vi havde for eksempel vores eget len eller bare vores egen lejr ville vi jo kunne mødes der og finde på noget men det har vi ikke så problemet er også at samle dem alle. jeg kunne sikkert godt få pisket op med de rigtige ord ihvertfald hvis jeg fik hjælp af mine andre elver venner da vi er rimelig veltalende til oprørs taler men vi kan simpelthen ikke samle os alle på et sted
tobias faber

Indlægaf Rasmus Søgaard Jacobsen » 18. sep 2012 21:50

Det lyder da som en god ide at samle alle elverne på ét område - på den måde er det meget nemmere at se forskel på en fredelig elver som bliver på sit område og en farlig elver som har bevæget sig udenfor sit område med henblik på at gøre ugerninger imod de stakkels folk i Nebelheim!
Man kunne måske gå så vidt som at sætte et hegn op omkring lenet således at elverne ikke "kommer til" at vandre ud af deres len? Det ville bestemt gøre Nebelheim mere sikkert for alle!

Jeg bør måske lige notere at ovenstående ikke nødvendigvis repræsenterer min karakters holdninger til elvere ;)
- Rasmus
Rasmus Søgaard Jacobsen

Indlægaf tobias faber » 19. sep 2012 13:32

hegn ligefrem? men ja hvis i gav os et stort nok område (vi er jo elvere vi har brug for plads) til at være i hvor vi kunne købe mad og ikke behøvede overholde en masse irerterend regler som elver indregistrering er jeg da sikker på at de "stakkels" folk i nebelhemim ville føle sikrere for alle ved jo hvor aggressive vi bliver når vi bliver drillet af folk der er i elver alder nyfødte små børn (kan sige ind for det personligt da jeg engang dræbte en lille gruppe mennesker der kaldte mig et egern dumt træk :twisted: )
tobias faber

Tilbage til Regelspørgsmål