flere spørgsmål

Her kan der stilles spørgsmål til reglerne, og ændringer eller tilføjelser kan offentliggøres.

Redaktør: Udvalg: Sidste Søndag

flere spørgsmål

Indlægaf tobias faber » 12. sep 2012 19:20

Hvis der bliver peget på dig med et krudtvåben, trykket af og krudtet eksploderer er du blevet
ramt af den. Du tager 3 HP i skade (ignorerer RP og MRP) og skal falde om. Herefter må du rejse dig igen, hvis
du har 1 HP eller mere tilbage.
gæder det også for monster karaktere det med at falde? til måske fremtiding brug

setting bogen hvor er den? har ledt hele regelsiden igennem men kan ikke finde den (ved godt det nok ikke hører under her men jeg havde et par andre spørgsmål så skre det her)

Forhekselser kastes ved at lægge hånd på målet sige ”Forhekset” og derefter et effektord. Der
findes kun et begrænset antal effektord:
• Paralyse: Så længe magibrugeren holder hånden på dig, må du ikke bevæge dig, bliver du
skadet brydes formularen.
• Søvn: Du falder i søvn, formularen brydes hvis du bliver skadet, aktivt vækket eller når alle
folk er gået.
• Sandhed: Så længe magibrugeren holder hånden på dig skal du tale sandt.
• Destruktion: Du mister øjeblikkeligt alle RP (men ikke MRP).
• Frygt: Du løber væk fra magibrugeren så hurtigt som muligt og må først stoppe, når han er
ude af syne.
• Ophæv: Alle besværgelser og forbandelser der er kastet på dig ophører med at fungere.

hvis nu to troldmænd begge har en hånd på dig og den ene bruger sandhed og den anden bruger ophæv hvad sker der så? eller paralyse? hvis begge to bliver ved med at have hånden på dig.

sidste spørgsmål det er om bonk

de siger man ikke må slå en ned der er i kamp. kampen begynder den så snart de slår efter hindanden eller når de trækker våben? det samme med snigmord?

undskyld for irreterende mange spørgsmål jeg skriver
tobias faber

Re: flere spørgsmål

Indlægaf Martin Akto Kanstrup » 12. sep 2012 20:58

- Krudtvåben gælder som udgangspunkt også mod monstre, men nogle monstre kan være hårdføre nok til at kunne stå imod et sådan skud. Vi fortæller selvfølgelig ikke hvilke ;)
- Settingbogen befinder sig som et kapitel i grundbogen, og kan ses her: http://troa.dk/uploads/images/sidstesoe ... etting.pdf
- Bonk og snigmord er lidt i en gråzone, men som standard hedder det sig at man er i kamp når våbnet er trukket. Dette gør dig selvfølgelig ikke immun overfor nogen af delene, hvis du fx står alene i skoven med et trukket våben. Så en kamp kan også foregå selv mens to duellerende cirkler rundt om hinanden.
- Sandhed, ophøv og paralyse er FORHEKSELSER, og ophæv fjerner FORBANDELSER og BESVÆRGELSER, altså bliver du bare ramt af forhekselserne separat. Det gælder dog at den troldmand der først siger sit effektord, rammer dig først, det er dog gældende at en troldmand har et hvist antal tid (Jeg mener det er 30 sekunder, men citer mig venligst ikke for det) til at sige effekten, fra at han kaster sin formular og lægger hånden på dig. En troldmand skal derfor sige en ny formular, førend han må lægge hånden på dig igen, så du kan stikke af i mellemtiden, medmindre du blev ramt af en paralyse til at starte med ;)

JEg håber jeg fik svaret tilfredsstillende på spørgsmålene, ellers må du jo bare svare igen :)
Brugeravatar
Martin Akto Kanstrup

Indlægaf Thomas Aagaard » 12. sep 2012 21:06

For at gøre dette har vi opdelt regelsættet i tre bøger; Grundbogen, Magibogen og Settingbogen.

Settingbogen er aldrig blevet skrevet. Det var ment som den 3.bog.

Jeg ville havde henvist til wiki'en, men den er åbenbart blevet hacket.
---

To troldmænd. Hvis den situation opstår, så er det da lettere at trække en kniv og stikke den anden troldmand...

Bonk/snigmord: Hvis du er i tvil, så lad være.
Thomas Aagaard
Brugeravatar
Thomas Aagaard

Geografisk sted: Århus

Indlægaf tobias faber » 12. sep 2012 21:14

okay tak skal prøve at styre min "læs reglerne igennem 3 gange og find punkter du mæske kan bruge senere" trang :D
tobias faber

Indlægaf Simon Krogh » 12. sep 2012 21:47

Du skal ikke undskylde for dine spørgsmål :)

Heller du spørger og er sikker end fejlen sker.
Ved venlig hilsen Simon :D, Håber din dag har været god, og den kommende bliver endnu bedre! :D er dig dag lige gået i gang, så håber jeg du har sovet godt.
Simon Krogh

Tilbage til Regelspørgsmål