Gode begynder bøger til 12 årig.

Forum til køb og salg. Bemærk at hver post i dette forum skal begynde med [Køb], [Salg], [Bytte] eller lign, for klart at vise, hvilken type handel der ønskes.

Redaktør: Bestyrelsen

Gode begynder bøger til 12 årig.

Indlægaf tphansen » 16. jan 2015 15:15

Hej,

Da min søn er begyndt at interessere sig for rollespil, så vil jeg gerne give ham nogle bøger.
Kan I anbefale nogle rigtige gode bøger til en 12 årig dreng ?

God week-end :-)

Fjernet upassende reklame - Admin.
tphansen

Re: Gode begynder bøger til 12 årig.

Indlægaf Kåre M. Kjær » 20. jan 2015 11:31

Hej

Rollespil er mange ting. Er det liverollespil (ud i skoven i udklædning) eller rundt-om-bordet rollespil (som Dungeons and Dragons)?

Er det liverollespil, er der flere udmærkede bøger. Det bedste er dog ganske slet og ret at komme ud og spille og prøve det lidt af, for det er svært at beskrive på skrift. Jeg kan godt pege på konkrete bøger hvis jeg roder lidt rundt, men igen mener jeg at spille er den bedste læring.

Er det bordrollespil, er bøger lidt mere påkrævede. Langt de fleste spil er på engelsk og flere kan godt være lidt tunge at læse, så hvad der er det rigtige afhænger af engelskkundskaberne og genre-interesse. Jeg er lidt usikker på hvad man kan finde på dansk nu om dage, som er godt at gå i gang med. Jeg kan godt komme med anbefalinger på engelsk men det afhænger meget af interessen.

Jeg beklager det lidt uldne svar, men det vil være rart at vide lidt mere.

Den letteste måde at komme videre på er efter min mening enten at møde op i TRoA en tirsdag aften til Aktiv tirsdag, få en rundvisning og snak om interessen. Det er ikke sikkert han skal være medlem, men derfor vil vi alligevel altid gerne fortælle lidt om hvor man kan starte - så kan det være et medlemsskab bliver relevant senere, hvis det ikke er det nu.
Alternativt kan I også tage i Dragons Lair i Aalborg (Algade 63) og spørge ekspedienterne derinde. De er som regel også hjælpsomme, men deres bordrollespilsudvalg er meget begrænset nu om dage, og mange af dem spiller ikke bordrollespil selv, så det kan være de ikke kan hjælpe så meget lige der. Det kan hjælpe med alt muligt andet dog.
Webmaster
Næstformand
I den Mørke Skov... en blog omkring liverollespil og sådan noget
Kåre M. Kjær
Administrator

Geografisk sted: Aalborg, Danmark

Tilbage til Køb og Salg